Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 12 maj 2019

en vanlig söndag

En helt vanlig söndag på coolacox.
Startade dagen med att åka till Sofie på spårträning. JoJo jobbar på bra och jag tycker jag läser henne bra. Denna gång spårruta och i varje vinkel en återgång någon hon inte har problem med och markerar klöven vid spårslut. Däremot känner jag mig inte alls "trygg" i spårrutan och litar inte på min hund där. Knäppt jag vet. Nästa träningstillfälle på söndag och sen tycker Sofie vi ska prova på prov. Hm ska man alltid lyda sin fröken?.
Inom Mickan en sväng och hälsade på "barnbarnen". Ayla har ont i sin framknä och varit iväg hos veterinär men nu ska de remitteras vidare till en ortoped.
Men Ayla är precis lika glad för det.
Väl hemma så var det bara att koppla resten av gänget och ge sig ut på långrunda. Trotsade min ormrädsla och gick i lite skog också. 
Nöjda glada hundar som med glädje hjälpt mig plantera lite plantor när vi kom hem. Glädjen var rätt ensidig. Får väl se hur länge det finns några plantor kvar i krukorna. 
  Inte långt kvar för Smulan nu så dags att få till förlossningsfrisyren. Hon har ju inte mycket päls i vanliga fall och nu är hon nästan "naken" . 
Efter hon var klar så var det bara att gå igenom resten av gängets pälsar. Borsta, kamma , reda ut någon tova och klippa klor.
Så skönt när alla är klara.
Behöver jag säga att gänget och jag är rätt "möra" nu.

Ja så här är de oftast på helgerna hos oss. 
Funderar ibland på vad andra hittar på ;) 
O vet ni vad ? Nu ska jag göra som hundarna lägga mig på soffan en stund och läsa bok och vet minst tre som kommer göra mig sällskap! 

Inga kommentarer: