Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

onsdag 21 november 2007

Fotograf assistent

Idag var det dags igen för ett litet besök hemma hos Petra och valparna. Fick äran att vara fotoassistent när det var dags för veckofotograferingen. Inte helt lätt att ta foto på små valpar. Kenzo var busigast och protesterade högt. Hugo var den som tog saken med ro likt en liten Ior. MEn alal var de duktiga och fann sig i våra fotoplaner trots lite trängsel i korgen mot slutet De var riktiga smågodingar allihopa. Är så gott att bara sitta och lukta på dem. . Tindra och Teddy gillade också lukten jag är väl aldrig så populär som efter ett besök hos valparna. Ska fråga Petra om Tindra får följa med nästa gång. Två i gänget ska ju stanna och kommeratt så småningom hänga med på våra utflykter och promenader i det gröna. Vilken tur att jag bytat bil för om vi också sparar valp kommer antalet hundar i vår cockerklubb vara fördubblat till sommaren och Teddy får vara medlem trots att han inte är cocker =) Fick mail i från mina spårtränare. Vi har spårträning i helgen och skulle lagt spår på fredag men inte jag . De ska lägga ett osnitslat spår åt mig som jag ska gå på lördag . Ska bli spännande!

Inga kommentarer: