Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

måndag 19 november 2007

Glömde

Glömde ju berätta att spårniingen kunde börjat med en katastrof. Skulle ju som sagt spåra hemma hos Gunilla de var inte hemma idag men mormor och morfar kom precis dit när jag kom de hade hämtat barnabarnet på fritis. Nu bor de på en gård på landet utan staket osv. De har också en hund vid namn Trixie en blandning mellan Vorsteh och labrador som ör 8 år.En jätte go och mysig hund men det är hennes mark som hon vaktar och hon är inte stormförtjust i hundbesök. Tidnra och hon har bara träffats någon gång. Tindra o andra sidan kan bli lite rädd för stora mörka hundar. Men men Tindra och jag började gå ner mot vårt spår då hör jag mormor ropa på Trixie som smitit ut och kommer i full karriär efter oss. Det tar ca 2 sek tills hon är framme och vad händer tjejerna finner varandra direkt och det blir ett svansviftande och nosande och hoppande och stutsande och inte ville Trixie går in. Jag och Tindra fick följa henne hem till dörren. När vi spårat klart och jag hade Tidnra lös vad gör hon när vi kommer tillbaka till gården springer fram till dras ytterdörr och hoppas att Trixie ska komma ut. Tänk så bra allt går ibland när vi människor inte hinner blanda oss i.

1 kommentar:

Mira sa...

Jag vill också träna med Leia.....så sugen just nu! Då är det tur att jag åtminstonde får läsa om allt kul ni gör :) Kram på dig