Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

tisdag 1 april 2008

tisdagspromenad

En sak som är kul med att bo i en liten "by" är att folk är så engagerade. Ikväll på kvällsrundan träffade vi först MajLis som har labradorkennel här ibyn. Våra tikar blev parade på samma dag. Hon vill så gärna titta på Tindra och konstaterade snabbt att hon var dräktig. Hon ville gärna titta och känna på hennes mage men sa att ofta så märker man inte så mycket på förstagångs tikar men när hon såg magen var det en rejäl valmage hon såg. Sen skulle vi vidare och handla frimärke. Då träffade vi Laila som har basset och tysk jaktterreier kennel. Vi pratar ofta men hon hade inte sett Tindra på ett tag. Även hon vile kika lite extra och samma kommentar där en rejäl valmage och juver som hade börjat svullna rejält. Även om jag redan innan var säker på att hon var dräktig var det ju lite extra kul med två "expert"utlåtande. Laila sa också att behövde jag någon hjälp under själva förlossningen eller det dök upp någont under den som jag undrade över var det bara att ringa. De bor ca 10 min härifrån. Vet ju att jag har Birgitta på "min" kennel som jag bara kan ringa till också men hon bor ju tyvärr lite längre ifrån om det blir kris. Man blir så glad över allt engagemang både på nätet och hemmavid. Stötte även på Annika som är skadereglerareSveland och hon sa att cocker spaniels var det sällan något de fick in om när det gällde förlossningsskador. Vi forsatte sen vår runda i skogen så hon fick springa och nosa lite. Vi har en härlig kväll här i dag. Innan idag har jag trimmat henne. Tog för och efter kort som jag ska lägga in sen även Teddy fick pälsvårdsdag idag men för honom startade jag med ett bad men nu är han så fluffig och fin. Tänkte dra ut på Tindras bad lite till.
Det roligaste av allt måste jag också berätta. Mikaela har ju sökt till Perstorps gymnasium i höst som har ett kemitekniskt program. De tar bara in 30 sökande per år och då med elever från hela landet. Stoffe har också gått där och hade bla. klass kamrater från Kiruna. Ialla fall är det ett program med hög intagningspoäng och 5 av eleverna handplockas vi intervju. Igår var vi på intervjun och rektorn avslutar det hela med att då ses vi till hösten!! Han kunde garantera att med 99,9 % säkerhet hade hon kommit in!!! Jädrar vad glada vi är!! Grattis min lilla gumma det har du kämpat för!

Inga kommentarer: