Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

måndag 1 juni 2009

spårslut

Igår hade vi sista gången på spårträningen. Ett strålande väder vilket jag inte gillar med tanke på ormar. Blev inte bättre av att när Helen gick sitt spår med Mollyträffade de på en huggorm. Gjorde mitt bästa för att övertala Kalle att gå med Caspian men lämpligt nog var han ute på annat spår när det blev vår tur. Gick ett jättebra spår igår.Caspian ringade i 3 av 4 vinklar men annars spårande han som tax dvs inga slag utan näsan i backen i ett bra tempo. Så kul att se hur han utvecklats under våren. Vi fick "stränga" order om att inte lägga några spår under sommaren utan så snällt vänta tills vi kör igång igen. Måste bara tillägga vilka snälla spårtränare vi har. Gunilla och jag tyckte att eftersom det var sista gången kunde vi ju få lägga ett spår tillsammans lämpligt nog säger Eva då att för det krävs det mutor i form av wienerbröd. Jag snabbt till bilen och hämtade ut en kartong med just wienerbröd som jag stannat och köpt på vägen dit. Behöver jag säga att förvåningen och skratten som följde. Det slutade med att vi fick ett riktigt lyxjobb vakta bilarna på parkeringen tills de andra var tillbaka med andra ord sitta och gotta oss i solen. En kanontrevlig dag hade vi och det är nästan så man längtar till hösten redan=) Idag har Caspian hjälp mig med trädgårdsarbete. Bestämde mig för att äntligen snygga till i mina blomurnor. Brukar ha perenna växter i dem men ville förnöja mig i år. Eftersom det är perenna växter tänkte jag gräva ner dem i rabatten istället. ett enkelt jobb eftersom Caspian redan grävt hålorna. Men han ville ha hålen kvar utan blommor och tuggade upp blomknölarna när jag höll på med krukorna så inga nya blommor i min rabatt och hålen kvar.Men krukorna blev fina i allfall=)

1 kommentar:

Peace in mind sa...

Du, det var verkligen en perfekt avslutning på spårsäsongen! Kul att ha lärt känna så många trevliga människor och hundar i den delen av Skåne:)