Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 4 oktober 2009

Helgen

Helgen har till stor del ägnats åt Christopher som fått bostad i Halmstad och som nu inretts. Blev jättefint! Jag börjar nästan bli designerproffs=) som numera inreder både på jobbet och hemma för idag bestämde jag mig föra att designa om lite här med. Lite mer mys nu inför hösten.
Jag har också varit och hälsat på en alldeles underbar liten liver tan tjej. Så liten och så fin blir man valpsjuk eller?
Idag blev det en riktig långrunda i skogen med alla cockrarna. Jag hade lite problem med att hitta skog idag eftersom det är en stor orienteringstävling här i Tyringeskogarna. Jag vill ju inte släppa lös hundarna bland en massa orienterare som kanske blir rädda. I Vedema där vi annars brukar gå visste jag att det hölls spårkurs så det fick bli päronbacken.Jag har fått tips om ett spray till hundarna som gör att smuts och annat skräp inte fastnar så innan vi gick ut sprayades dem. Kan säga att det höll vad det lovade. Inte ett gruskorn med in det var som om det rann av dem och Caspian testade det till max med en del gyttjebad och terränglöpning. När pälsen torkat var den alldelses tovfri och silkesmjuk. Både jag och hundarna var nöjda de slapp overaller och jag slapp grus. Tindra skulle nog fått sig en dusch igår då hon hittat ett tistelsnår. Jag har aldrig sett en hund så full av tistlar jag fick t.om klippa bort en del som satt i hennes behäng då de var omöjliga att få bort.Det var inte kul jag lovar. Caspian och jag skulle också tränat lite rallylydnad men till det har både tiden och vädret varit emot oss.

1 kommentar:

Sandra sa...

sprayen låter för bra för att vara sann :) får genast skicka gubben till lantmännen och införskaffa....främst till skitgrisen Z :)