Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

fredag 6 november 2009

tråkigt

Här sitter jag och har tråkigt. Jag har dragit på mig en rejäl förkylning ingen feber men känner mig tillräckligt risig för att inte gå och jobba. Men på söndag då ska jag minsann vara pigg igen för då är det Malmö som gäller. Det ska vara så kul att vara åskådare och få sina "mina" små valpar i ringen. Vi ska plocka upp Sandra och Freija på vägen vilket är extra kul och i och med min förkylning har jag en alldeles utmärkt ursäkt att inte ha hunnit städa bilen=) I måndags började min och Caspians nya kurs i rallylydnad. Jag hade ju sån tur att efter min andra kurs tagit slut ringde de från den andra klubben och de skulle precis kör igång en ny så den hoppade vi på. Vi blev ett helt gäng med "kändisar" så bilen var full av fyra hundar och mattar. Kul kul. Denna klubben är långt framme i sin rallylydnadssatsning coh allt är väldigt proffsigt.Det blev hårdkörning denna veckan med träning både måndag och tisdag. I denna kursen är det en hel del teori också och vi ska få bygga vår egen bana och sista gången avslutas med tävling. Jag har ingen tävlingsambition eller nerver till att tävla men det ska bli kul ändå att se hur det går. Caspian är duktig. Jag har börjat plocka bort godiset och jobbar enbart med röst och rörelser för att bibehålla kontakten och det går framåt. Måndag är det dags igen. På torsdag börjar Lowas forsättningskurs och även det ska bli men där är jag bara åskådare.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Självklart behöver du INTE städa någon bil för vår skull...oavsett om du är sjuk eller inte :)
Vilken rolig bild den längts ner...ligger katten på Lowas huvud????

Kicki sa...

Lykke, lykke til, i morgen!
Vi holder tomlene opp for dere!!!!
Heia, heia coola cox.
"Puss oc kram" - Kicki og Tone