Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 1 november 2009

spår igen

Som vanligt när det är helg (nästan) så var det spår idag igen. Riktig glidarhelg våra kursledare hade lagt alla våra spår igår så för oss var det "bara" att komma och gå dem idag.Rätt kul att gå helt osnitslade spår då märker man verkligen hur mycket man tittar hund/snitslar och jag erkänner stolt att jag tittar hund. Med en cocker som slår har du ingen chans att gå på snitslar. Det var Lowa och Caspian som fick följa med idag. Caspian först ut. Han hade en tappt i första vinklen men sen gick det väl ok. Jag låter honom jobba på och stör honom inte i i sitt arbete utan går och pratar med "domaren" Kim. Kim var nöjd med honom och som vanligt är det jag som jämför för mycket med Tindras spårande. Sen är han som Kim sa fortfarande omogen till sitt sätt tar tid att växa upp när man är kille och bor hos mamma. Till Lowa hade jag lagt ett kanske 75 m långt spår med en vinkel. Hon tuffade på bra fram till vinklen sen kom där en intressant bil och körde förbi så det blev en liten tappt tog upp spåret kom fram till slutet där det luktade så gott men var fanns klöven? bäst att vila tyckte Lowa satte sig ner 30 cm från klöven för en liten paus innan hon hittade den. Så kul att se henne jobba. Hon har definitivt framtiden för sig i spårskogen. Vi blev klara redan framåt 11 så jag och Gunilla gick en runda med våra hundar. När vi kom tillbaka till de andra blev det lite trevligt prat och så följde vi med på ett annat nybörjarspår bara för att det är så kul. Var hemma redan vid ett. Var en riktigt härlig dag idag. Jag hade laddat kameran och Gunilla skulle plåta men vad händer då internminnet fullt som ska rymma minst 4000 kort. Hm jag och kameror.

1 kommentar:

Katarina sa...

Vad roligt att till och med lilla Lowa har börjat spåra!