Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

tisdag 8 december 2009

rallytävling

Igår var det avslutning på var rallylydnadskurs. Den skulle avslutas med tävling som dömdes av en auktoriserad domare så att resultat fick räknas med för att kunna bli uppflyttat till högre klass. Nu har vi sådan tur att en av våra ledare är utbildad domare och hon är sträng i sin bedömning och sa ifrån klart och tydligt jag dömer som ni förtjänar. Uppladdningen har ju inte varit den bästa och vi har inte haft tid till att träna och knappt en promenad ens. Caspian kom dit glad och lycklig som vanligt med benen fulla av spring. Vi startade med banvandring utan hund en rolig bana med många moment och lite klurig. Vi drog lott om startordningen jag fick nr 2 =( Susanne var så snäll så vi bytte och jag fick nr 7 istället så fick jag lite chans att få Caspian fokuserad. Behöver jag säga att jag var nervös? Väl inne så gick det bra han nosade en hel del och det ger poängavdrag likaså om kopplet blir sträckt eller om han kommer mer än 50 cm ur position. Men vi kom runt banan och jag var nöjd med det. När alla var klara så blev det samling och vi fick våra protokoll. Alla startar på 100 p sen får man avdrag man kan få 1,3,10 p avvdrag beroende på felets art. Minst 70 poäng måste man ha för att få börja näst klass. Min förvåning var stor vi hade lyckats skrapa ihopa 77 poäng och alla var 1 p avdrag för nosande och sträckt koppel. Så glad jag blev!! Duktiga killen! Susanne och Anton var ännu duktigare och kom i mål på 84 poäng GRATTIS till er! Men ingen kunde vara nöjdare och gladare än jag. Under tiden vi var på tävling var världens bästa Mickan valpvakt och skötte lilla Ville exemplariskt så ingen tror att jag struntade i valpar och åkte på tävling.

Lite mörka och suddiga bilder men det är jag och Caspian!



1 kommentar:

Eva sa...

Förstår mycket väl din stolthet över lilla gubben! Assar var på sista ringträningen igår och skötte sig riktigt bra. Egentligen bara kritik för at han började passa, men då var benen nog ganska trötta.
Lycka till i fortsättningen!