Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 27 december 2009

Vardag

Idag var det vardag igen fast det är söndag. Slask ,regn och allmänt mörkt och trist. Startade agen med en långpromenad med Caspian och Lowa. Lowa är numera helt hopplös att ha i koppel efter att varit jätteduktigt har hon nu anammat polarhundens dragvilja däremot är hon underbar att ha lös väldigt lydig och uppmärksam. Behöver jag säga att Mickan är mycket missnöjd med hennes koppelvett och ligger i hårdträning med henne. Mickan är en bestämd matte som inte tolererar sådant ohyfs Bestämde mig för att att ta ett tag med hundarnas pälsar framför allt Tindra och Lowa. Tindra är som vanligt en dröm att fixa blev rakade öron och ansade tassar och lite klipp där det tovat sig bak. Lowa har jag aldrig rakat öronen på själv innan men även om hon är en busig glad hoppetossa är hon en väldigt samarbetsvillig och uppmärksam liten hund som finner sig i de flesta påhitt. Så det gick överförväntan att raka lilla dammen och ansa hennes tassar med. Blev så söt när hon blev klar. Hon har ju fortfarande virvelmarsvinspälsen men huvudet är relativt slätt på henne. Caspian fick sina öron också rakade idag blev inte gjort när han fick sportfrisyr. Kvar på hundarna är att plocka huvudena men det får vänta till en annan gång mina armar sa stopp. Ska ta lite nya kort på dem imorgon tror jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det tråkigaste med att bo i Skåne är just våra gråa, slaskiga vintrar. Kan tänka mig att det är extra jobbigt när man har så långhåriga hundar som du har. Du får lägga in lite bilder på dom nyfrisserade sötnosarna. =) Kram