Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

fredag 8 juli 2011

Thea 3 månader

Tänk lilla pluttan redan 3-månader och har växt så mycket på bara en månad.Igår tappade hon sin första tand. Mycket har hon lärt sig. Tränar henne med visselpipan och hit och sitt fungerar perfekt. Kommer som ett skott om jag ska vara ärlig. Vi tränar mycket kontakt trots att hon är mycket kontaktsökande av naturen. Gå i koppel går fin om hon får gå på högersidan=) Men ärligt så är det inte speciellt mycket hon haft koppel på sig. Stanna är ett annat kommando som vi tränar och fungerar utmärkt i vissa moment tex innan man får gå ut. Ligg är på god väg. Gå och`"nana" dvs gå och sova kan hon med. Sover fortfarande så sött i min armhåla. Älskar närkontakt. Helt enkelt en alldeles underbar liten valp. Men om ni frågat husse för en stund sen hade han en annan åsikt. Lillpluttan har tuggat på nya golvet som ska läggas in och det blir nog till att köpa lite mer då det var klickfogen som var godast.

Känner mig själv så grymt nöjd idag. Tog Lowa ,Caspian och Tindra till skogen idag. Har skaffat en träningsapp till mobilen vilket gör det skitkul att mäta hur långt man går,hur många kalorier man förbrukar mm. Hem till Catharina är det 435 steg och fram och tillbaka gör vi av med en morot i kalorier=)
Iallafall så numera har jag skaffat hundförarbälte så knäpper Lowa och Tindra i det och Caspian i koppel. Släppte dem lite i skogen(vet att man inte får). När vi gick längs vägen såg jag något 100 meter fram. Kallar snabbt in hundarna och gissa vad det var ?




Just det en räv- Den stannade upp och tittade på oss innan den fortsatte sin promenad. Har aldrig mött en räv i det fria förr.
Sen fick jag sådan lust att jogga så  ca 3 km joggade jag och var inte ens trött men var nog en syn med tre hundar runt kroppen.
folk log när jag kom i spåret=)
Se vad nacken säger imorgon.

Fick precis glädjande besked från Susanne Viktor var normal/clear på optigen!!
Även A-höfter sen tidigare.



4 kommentarer:

Drömflocken sa...

Grattis till Victors resultat.
Jogga! hm ja! skulle gärna men där säjer kroppen stopp!

Emma o Malte sa...

Grattis Thea på din tre månadersdag!

Susann Larsson sa...

Grattis Thea!!

Grabbarna boys sa...

Readan 3 månader!!
Du hämtade ju henne igår (känns det som hi,hi).
Söt som en prinsessa är hon också.
Vilken energi den där räven måste utstrålat, hoppas matten vår möter många rävar dååååå.
Hon är ju bara mest trött hela tiden.
Ha en bra helg.
Vov från grabbarna boys!