Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 18 september 2011

helgen slut

Usch vad den går fort den där helgen. Mikaela har varit hemma ett par dagar till stor glädje för Lowa. Hennes matte hemma och promenader för bara de två och få sova i Mickans säng. Hon såg så ledsen ut idag när vi skulle skjutsa hem Mikaela. Men vi ska upp till helgen och ev får Lowa följa med och stanna lite. Jag som är lite tveksam vill ju hålla koll nu om där är några valpar.Mickan hade gärna tagit Caspian också men vi går ju kurs. Idag har vi till och med fuskat och inte tränat på läxan.
Igår däremot tränade jag hemläxa både med Caspian och Thea. Grannarna tror nog jag har mer än en skruv lös som jag håller på ute på gatan.
En härlig vedema tur hanns också med och lilla Thea fick sin premiär tur där.En härlig runda gick vi. Så skönt att komma ut i skogen och rensa huvudet lite.
Att denna helgen känns extra kort kan bero på att igår sov vi ända till 10,45!!!
Inte likt mig men togs igen idag då vi var uppe innan åtta. Tog slingan i skogen med hundarna direkt och det är bara att inse att Tyringe folket är uppe tidigt. Mötte fler denna morgon än vad gör annars.Givetvis en del kommentarer typ oj så många hundar eller är det inte jobbigt att ha så många hundar med sig. Men hade jag tyckt det hade jag ju inte tagit dem alla eller hur?
Nu väntar en fullspäckad vecka och det gillar jag inte.

2 kommentarer:

Malin sa...

Vi får oxå den kommentaren ofta, OJ, vad mycket hundar! ÄR det inte jobbigt? Jo, ibland säger jag då, för jag menar ibland vill dom åt olika håll men oftast nej. Varför har du så många hundar säger en del och då skulle jag vilja svara Skit i det du men det gör jag ju inte så klart. Jag föder upp blir svaret istället.
Hoppas Lowa är dräktig, vi ska ultraljuda Elsa på torsdag men jag tror nog hon är dräktig.
Kram

Anonym sa...

Håller med gillar inte heller när man har fullt upp efter jobbet! Fixar det inte riktigt!
Håller händer & föter för er att det finns valpar hos Lowa!
Ha det gott och glöm inte å andas denna vecka när du har fullt upp.

Towe ; Ricco & Alfons