Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

fredag 4 maj 2012

redan fredag

Så fort veckan gått!
Igår var det dags för mig att sätta mig i skolbänken igen.Påbörjade uppfödarutbildningen för ett par år sedan men av olika orsaker blev det bara två av delkurserna då. Men nu har cockersydväst satt igång en uppfödarcirkel och det vill man ju absolut inte missa.


Första träffen var igår och man bara längtar till nästa gång så intressant. Det är både de som inte haft någon valpkull till de som hade haft 25 kullar så tänk er bara hur mycket erfarenhet och nya idéer som bollas.
Man blir ju aldrig fullärd och jag tycker verkligen att som uppfödare det är viktigt att uppdatera sig och ta del av de kurser,föreläsningar och utbildningar som erbjuds. Alla för att jag ska kunna ge mina hundar,valpar och valpköpare hög kvalité`
Thea har äntligen gått ur höglöpet men istället har Lowa och Tindra börjat löpa.
Lowa ska få åka på date när det blir så dags. Ska bli så spännande!




Ni är några som undrar vad Thea får för att få så fin päls och det är inga hemligheter alls hon har en sådan underbar päls av naturen. Det är helt vanligt torrfoder från känt märke .
Kanske är det vattnet? =)För faktiskt är det så att jag alltlid fått kommentarer om Caspians päls också som även den är väldigt glansig. Men mina hundar har lätta pälsar släta och fina utan att få några tovor.
Ni kan aldrig gissa vad jag har framför mig?
En alldeles helt obokad helg. Gissa vem som ska ha sovmorgon imorgon?

3 kommentarer:

Grabbarna boys sa...

Ha....undras vilken date Lowa ska ha dåååå?
Spännande!!
Hoppas du får sova länge så du får en odentlig sovmogon!!
Vov o kram!

Emma o Malte sa...

Så roligt med kurser! Hade också velat gå såna kursen även om jag inte ska bli uppfödare kan det ju va intressant :-)
Ha en bra helg! Kram

Sandra sa...

Love is in the air ;)

Kul med kurser och viktigt att hålla sig uppdaterad sen tycker jag redan att du är VÄRLDENS BÄSTA uppfödare som alltid gett råd, tips och bollat frågor och stöttat vilket ger en nykomling i rasen STOR TRYGGHET! DU ÄR BÄST CARINA!!