Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

fredag 25 maj 2012

Vilken vecka!

Pust !! vågar man ju knappt sucka i det vackra vädret som iallafall jag väntat länge på.
Enda gången jag INTE gillar vackert väder är i spårskogen där vi var i måndags kväll.
Vissa ställen totalvägrade jag gå i. Men vi höll på till kl 22,15 och ju längre kvällen gick ju tryggare blev jag. Jag lever i den illusionen att man möter bara ormar vid sol och låt mig behålla den=)
Thea fick ett 500 meter långt spår. Som hon till största delen klarade bra. När hon blir trött eller  tycker det är svårt sätter hon sig ner tittar på mig och piper "Matte hjälp" när hon inte får det fortsätter hon. Mer mognad med andra ord.
I onsdags kväll var jag och tittade på en inofficiell rallylydnadstävling där Gunilla och Ceasar deltog
Deras första tävling som de vann på 93 poäng max är 100
Med kommentaren om jag minns rätt "Ett vackert ekipage"
GRATTIS!!!
Känns kul för på en månad har har en hund klarat anlagsprov i viltspår,en placerat sig på utställning och nu Ceasar i rally från min uppfödning. Mitt mål har ju alltid varit att få fram allroundhundar och det verkar som om jag är på god väg.
Igår var det uppfödarcirkel igen. Alla vi som går där längtar efter våra träffar. Otroligt lärorika och givande.Sen är vi ett trevligt gäng där också!!
Denna helgen är något så underbart som helt oplanerad.
Ska försöka få till att plantera lite blommor och bara ta det lugnt.
Härlig helg på er alla!

3 kommentarer:

Sandra sa...

:) verkligen en perfekt hund...lika glad för att få jobba i spårskogen som att få ligga med i soffan och mysa. :)

Grabbarna boys sa...

Japp, vi cockrar är bra till precis allt!!
Just nu är Abbe och Teo skogsvandrare hela helgen lång!!
Vov från grababrna boys!!

Emma o Malte sa...

Visst är cockrarna allroundhundar :-) Så duktiga på allt!! Och dina valpar är ju fantastiska!