Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

måndag 14 januari 2013

Lost

Idag mer än vanligt och rädd hann jag bli.
Bestämde mig idag för att prova på att gå hovslingan på Hovdala.
Finns 8 km och 12 km.
När jag väl börjat gå kom jag på att jag kollade ju inte vilken som var vilken och orkade inte gå tillbaka.
BIG MISTAKE!!!
När vi gått i 4 km bestämde sig Caspian för att utforska omgivningen på egen hand GRRRRR.
När han varit iväg en bra stund (jag hörde hans skall heltiden) började hans skall låta annorlunda.
Vi passerade då kärr och våtmark och jag hans kära matte kastar sig såklart ut i detta med tre hundar i koppel och lyckas hamna med vatten upp till knäna.
Skit i det måste hitta min hund..........som står på vägen och tittar efter oss.
På med koppel bara 4 km till bilen mindre insjö i kängorna men vad gjorde väl det Caspian var ok.
Vi gick och vi gick hade endomondo igång på telefonen ville ju kolla hur långt vi gick men efter 6,91 km dog telefonen.
Vi fortsatte att gå insåg att det var nog 12 km jag var inne på men nu började mörkret lägga sig och markeringarna på träden gick inte längre att se.
För er som inte vet är Hovdala militärens gamla övningsområde och det är STORT.
Insåg efter 2 timmar att jag var nog inte riktigt rätt och då var det kolsvart.
Efter en massa mer promenerade hittade jag till slut en väg jag kände igen men det var så mörkt att jag inte visste hur långt det var till bilen och om jag tog rätt. Vägarna korsar sig på här och där.
 
 
Efter tre timmar så HALLELUJA där stod min bil!!!
Då ska ni veta att en bil hade precis passerat oss och jag tänkte stoppat den för att fråga om jag var rätt. Så mörkt var det.
Var minsann inte långt ifrån jag kysst motorhuven.
Mycket trötta hundar en värkbruten matte men vad gör väl det när jag sitter här nyduschad i morgonrock och är hemma!!!


5 kommentarer:

Melody and M.E sa...

Oj, oj jag hade fått riktig panik! Jag har uruselt lokasinne och det är nog tur att jag håller mig på välbekanta stigar.
Hoppas ni återhämtat er.
Melodys matte

Eva sa...

Men stackars dig! Vilken mardröm!!!
Jag hade nog kunnat hamna i samma sits...
Skönt ni är hemma o varma o goa' igen!
Kram!
Och hälsa Caspian han ska låta bli att förvilla matten sin!

Katarina sa...

Åh, fy, så jobbigt! Tur att det gick som det gick.
Jag fick mig en tankeställare...jag är så otroligt dålig på att ta med mig mobilen när jag åker iväg. Det får bli ändring...
Kram!

Hanna aka Lilla My sa...

Usch :(. Tur att det gick bra!

Sandra sa...

Men panik!!!!!