Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

onsdag 9 januari 2013

spår

Vad gör man en regnig eftermiddag när man har 5 cockrar?
Packar in dem i bilen såklart
 
och drar till Hörja för att träffa polarna
För gissa om jag var duktig för jag hade minsann smugit mig dit igår och lagt spår åt Lowa ,Thea,Tindra och Caspian och idag skulle vi lägga nybörjar spår åt Aldo,Ellie och Othello.
Lowa har inte spårat på 1,5 år och inte provat spårruta eller 24 timmars spår.
var väl lätt som en plätt trots att herr Älg varit och trampat runt i spåret.
Duktiga tjejen!

Sen var det Thea`s tur. Har medvetet låtit henne vila så hon skulle tagga till sig.
Hon spårar så olikt mina uppfödda mer lugn och sansad vilket ställer till det för mig.
Läser det som om hon är osäker men det är hon inte, jag som kräver annorlunda.
Så matteträning där.
 
Nästa på tur var Caspian inte heller han har spårat sen förra hösten och nu skulle han få prova att gå med Christopher. Nytt för bägge då Christopher aldrig spårat och Caspian som bara haft mig som förare.
Hm hur skulle det gå??
Rätt snabbt om vi säger så .
Christopher menade dock att det var spårlinan som var för kort inte han som var långsam.
Sen var det galningen Tindras tur.
Minns inte när hon spårade sist men en nyhet för henne var att hon blivit klövtokig i sin vila.
Hon skulle både bära och tugga klöv.
Problem med att spåra?
Inte ett dugg och hon älskar det verkligen.Måste skärpa mig och låta henne spåra mer.
Då var det dags för nybörjarna Aldo och Christopher
Här har vi en spårstart
Sen gick det i 190. Brås definitivt på mamma Tindra.
Men han tyckte att klöven det var en läskig sak ska man våga gå fram till den den kanske lever på riktigt=)
 
Nu började kamerabatteriet lysa riktigt rött.
 
Men Ellie stod på tur,
Spårade duktigt.
Idag gick det ut på att få henne att förstå vad det var vi ville hon skulle spåra efter.
Spårade på riktigt snabbt mellan varven .
hon är ju bara liten än men tror att polletten ramlade ner till nästa gång.
Ännu en som inte spårar som jag är van.
 
En som gjorde det och även premiär för var Othello.
Jäkla vad han tuffade på. Ingen tvekan alls.
Han kan definitivt få ett längre spår det fixar han.
Såklart hade både Ellie och Othello Gunilla till förare.
 
Efter ett antal timmar i skogen var vi både blöta och smutsiga.
Men nöjda.
Mindre kul att ju arbetet som tar vid när man kommer hem.
Dvs in med hela gänget i duschen.
 
 
 
 
 


4 kommentarer:

Sandra sa...

Åhhh vad kul ...freijsan e grön av avis :)

Heléne sa...

Duktiga tjejer och killar som tar sig för att spåra och jättekul att det gick bra.
Håller med om att efterarbetet med dusch o dyl är jobbigt och då har jag ju bara 1 att ta hand om.

Kram

Emma o Malte sa...

Vilka spårstjärnor allihop! Malte är också lugn och försiktig när han spårar!
Du kan ju hålla i en spårkurs snart så vi blir lika duktiga som du ;-)
kram

Grabbarna boys sa...

Vi ska spåra till helgen igen.....längtar!!
Vov från Vilgot o min mattes morsa!!