Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

tisdag 26 mars 2013

Dagens blogg

Vad ska den handla om?
Inte en aning ;) skrev ett jättelångt blogg inlägg förra veckan men glömde att lägga upp det.
Är ju alltid roligare att blogga om man har bilder och just nu (flera veckor) har mina kameror varit oladdade.
Men en liten glimt av vad vi hittat på.
Vi har fått en fin vårhälsning av Elton som är från Lowas första kull
Som ju såklart är kullbror med Othello
som varit och röntgat sina höfter

Med bästa resultat
Othello har även varit på ögonlysning och även där UA
Är ju alltid skönt när allt är som det ska.Han är ju sen tidigare utställd ett flertal gånger. Alltid med utmärkta resultat ,vilket är kul.En bekräftelse på att jag som uppfödare är på rätt spår i mitt avelsarbete, 
 Othello är därmed tillgänglig för avel med lämpliga tikar.
 
Sen har ju Tindra flyttat

Och det är inget hon sörjer över.
Hon gillar studentlivet som innebär havsbad i mars massor av härliga långa skogspromenader.
En ny beundrare i form av en berner sennen kille som heter Colin.
Med andra ord allt funkar så bra vilket känns bra för mig då Tindra är så speciell för mig. Till helgen kommer hon och Aldo hem och det ser jag fram emot.
 
Sen har vi ju Mimmie.
Denna mysiga lilla knähund som blivit stora damen och börjat löpa.
Med henne har jag börjat klickerträna och det är så kul!!
Sen är det snart dags för premiär i ringen för henne och mig spännande och pirrigt.
Men längtar efter road tripper med Gunilla.
Vi satt och spikade utställningsprogrammet förra veckan så nu är vi på gång.
 
Caspian är så glad över att fått ärva Aldos " Fat boy" då kan han ju åtminstone få känna doften av sin darling;)
Lite skit har jag också hunnit med.
Dock inte skitprat det finns det dom som är bättre på.
Jag håller mig till ren och skär äkta hundskit
När våren kommer och snön smälter så ser man vilka man missat i vinter.
Många som har missat om man tittar på trottoarer mm.
 
Ja ha men Thea och Lowa då?
Thea och jag är anmälda till kurs och Lowa ska vi spåra med.
 
Sen orkar jag bara inte skriva om alla härliga långa promenader och allt det där som händer vareviga dag.
 

2 kommentarer:

Sandra sa...

Elton...min favvis från den kullen...jaaaa förrutom othello då ;)

Eva sa...

Så härligt att ni kan byta hundar så där, du och dottern!
Gissar att det är mysigt för dem att få en alldeles "egen" människa ett tag.
(Men jag menar ju inte att det skulle gå någon som helst nöd på dem hos dig!!! Bara det att man har ju ett begränsat antal klappande händer t.ex. Hade ofta lite dåligt samvete mot ngn när jag hade 4 minns jag.)