Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 10 november 2013

Malmö valp

Ja gick väl inte lika bra som igår efter som vi blev oplacerade men vad gör väl det när vi trots det hade den finaste hunden med hem=)
Fidelie  tycker ju det här med utställning är väldigt läskigt och upphetsande fniss
Eller inte.
Hon la sig tillrätta på trimbordet mycket strategiskt för alla ville ju fram och mysa med henne.


Många fina kommentarer om både henne och hennes fina täcke
Både igår och idag fick hon vara fotomodell.
Är så kul att Mickan syr upp nya täcken alla unika och med rosa inslag någonstans då det är kennelfärgen.....såklart.
Men tillbaka till utställningen.
Fidelie var duktig lite tröttare än igår men helt underbar.

Kritiken: fem välformat huvud,bra uttryck,bra hals,ngt framskjuten skuldra,bra kors,bra kropp,mkt bra vinkel,tillräcklig benstomme,rör sig balanserat med bra steg,bra päls

Sen var det såklart lite shoppingdags. Dagens fynd lyckades pruta ner ett sådant utställningskoppel i skinn om jag letat ett tag efter till mindre än halva priset=)
Sen lyckades nästan jag få excellent i körning och trafikvett idag.
Återigen lyckades jag hitta gratis parkering nästan vid entrén hittade nästan rätt.
Kände mig riktigt nöjd till dagens stora tabbe kom.
Vi skulle köra in och äta men jag lyckades köra in på biltvätten istället =)
Ja ja mat fanns där inte men gott om vatten.
Ännu en härlig helg tillbringad med bästaste Gunilla.
Tack gumman för att du finns !!

Inga kommentarer: