Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

lördag 21 juni 2014

Härlig midsommar

Ja det har vi haft! 
Efter en vecka full av massa roliga glada och mysiga känslor
Härligt att vara hög på glädje
Det började i måndags.
Ellie hade ju börjat löpa för 11 dagar sedan och Gunilla med familj skulle på tur till Skellefteå
Då öppnade sig den underbaraste möjligheten
Det finns nämligen en underbar stilig hane där uppe i norr och visst var han sugen på att gå på dejt.
En hane jag tittat och trånat efter i flera år men 130 mil är ju en bit. 
Gunilla tyckte som jag en sådan snygging måste ju bara Ellie träffa. 
Bara det bästa för våra tjejer.
Vem är då denna mystiska hane?
Den vackra 

SE U(U)CH FONESSE FINLORIAN

Finn till vardags


Tycke uppstod med svärmor Gunilla också
Ellie var mycket nöjd med sin partner
Två besök hann de med.
Så fort Gunilla kommer hem så kommer dräktighet/valpbloggen att startas upp
Ellie bor ju hos Gunilla och kommer att få sina valpar hemma där hon känner sig trygg.
Så spännande både Ellie och Mimmie våra hundar!
Ska tro jag var pirrig och glad efter att fått rapport och när jag väl kom i säng då känner jag de första sparkarna från Mimmies mage!
Man blir lyrisk. En sådan underbar känsla var gång.
Det har även varit sista gången på delkursen hundmat på uppfödarutbildningen.
Till hösten startar sista delkursen och kan säga jag kommer att sakna den 3,5 år har gått fort men så mycket man lärt sig.
Mimmie jag och Gunilla har också fyllt år. Vi firar minsann samma födelsedag den 17 juni!!!

Thea och jag tränar mycket på att kunna gå fritt utan koppel. Hon är så duktig och lyhörd. Blir grymt sugen att anmäla till kurs framåt hösten. Får väl se om inget annat händer;)
Hoppas att ni alla liksom jag haft en underbar midsommar.
Kram på er!!

2 kommentarer:

Emma o Malte sa...

Åhhh vad spännande!!
Kan tala om att vi är mycket valpsugna här :D

Sandra sa...

Wihooo här händer det grejer :) så spännande o supersnygg hane!!!