Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

torsdag 28 maj 2015

63/100

Vill bara tala om att jag ÄR en MYCKET MODIG KVINNA!!!
Jag har total ormfobi.
Vägrar gå i skogen sommartid eller vid soligt väder.
I min värld finns det bara ormar då =)
Men kan ju säga att jag saknar det väldigt mycket och Tyringe är inte så stort .

Man tröttnar rätt snabbt på gatorna.
Så jag bestämde mig för att samla mod och hundar.
Ut i skogen och tveksamt vem som njöt mest.
Jag tar aldrig på mig glasögonen för ju mindre jag ser ju bättre och hörlurar i öronen så hör jag inget heller.

Det man inte ser eller hör kan man ju inte ha ont av eller?
Vi knatade på i bra tempo och vad FXN ligger inte på stigen??
Nog 17 en ORM.

Inte så stor men likt förbaskad en hopringlad sak.
Men nu kommer vi till det STOLTA.
Jag varken vrålade,skrek eller sprang .
Nä hade fullt sjå att få hundarna att inte bry sig så det slutade med att jag MYCKET bredbent nästan fick hoppa över eländet.
Kände mig jäkligt COOL.
Men tror skogen får vänta ett tag nu.
Chocken kom liksom lite senare =)

2 kommentarer:

Sandra sa...

Woohooo de skulle jag vekat sett...men e imponerad!!! Bra jobbat

Unknown sa...

Uhhhh, Jeg forstår dig. Jeg er også rigtig bange for slanger. Var det en hugorm = med gift , du så ? Eller en snog? Lige meget, de er ækle alle sammen som de kryber rundt. Det var FLOT du kunne lade være med at skrige og derved undlade at gøre hundene bange.
Engang skal jeg berette for dig, hvordan det var for mig at besøge vores ældste søn, som boede i Colorado USA. Her stod ved alle rastepladser:
"ikke sidde ned her, da her er klapperslanger." (Lange og klaprende med halen, og dødeligt giftige)