Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

torsdag 13 augusti 2015

hundarnas vecka

Sista semesterveckan för mig och Uffe börjat jobba.
Då bestämde jag att detta skulle bli hundarnas vecka.
Detta och att vi passat Tindra och Aldo då Christopher varit ute i världen.
Måndag var det strålande sol och varmt.
Tyvärr hade jag lite måsten men ett inköp av en STOR
hundpool hanns med . En som är så djup att den går att simma i.
Skulle satt upp den i tisdags men då regnade det ju så planerna ändrades.
Regn= jag vågar ut i skogen så jag ut och la spår till Mio och Fidelie.
Nytt för Mio som bara gått personspår och Fidelie la vi ner i fjol då hon hade noll intresse.
När spåren la till sig tog jag Caspian,Aldo,Thea och Tindra på runda i skogen.


Faktiskt så lät jag både Thea och Tindra vara lösa.
Thea är ju alltid lös oavsett var vi går men var ju ett tag sen jag gick med Tindra.
Så lycklig hon var. Sprang och sprang alltid i närheten att hon blir 10 år om en månad märks då inte snarare plocka bort nollan.
Sann glädje är det att se!
Sen var det hem och byta gäng.
Först ut Mio.
Sniffade lite undrande:vad sjutton är detta?????
10 m sen ramlade polletten och det var full fart fram.

vinkeln inga problem 

men klöven den var äcklig.

Sen Fidelie.
Nu tyckte hon det var kul.

Ingen tvekan alls.
Kunde lagt ett mycket längre till henne .
Men klöven kunde jag behålla själv.

Igår blev det "bara" långpromenad med bästa Gunilla.
Tog bara Mio för jag tänkte träna lite "gå fint" något hon har PROBLEM med.
Tss gick som ängel när det bara var vi så träning i flock är det som gäller.
Idag hade vi fått tips om finaste hundstranden av matten till Stella valp efter Fidelie.
Helt underbart. Nästan folktomt.
Klart ,långgrunt vatten och varmt!
Fidelie,Mio och Mimmie var med idag.
För säkerhets skull hade jag linor på dem.


Ville ju liksom inte hämta dem i Danmark.

Stor överraskning var när Stella och Ida dök 
upp på stranden.
Stella och Fidelie hälsade såklart 
och jag fick en härlig blöt puss av henne.
Imorgon då väntar vi på efterlängtat besök,.

Massa bilder från idag!

























Inga kommentarer: