Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

fredag 20 november 2015

Utflykt

Ayla är hemma hos Mickan ett par dagar och det har protesterats från de övriga.
Vi vill också hitta på något.
De tycker matte är tråkig som sitter med näsan i böckerna istället för att åka på utflykt.
Idag tröttnade jag på deras tjat och vips fick alla fem hoppa in i bilen.
Ja ni läste rätt 5.
 Zmulan kommer att vara här ett tag till.

Nu blev et inte en så jättelång utfärd men vi tog oss till
hundrastgården på Hovdala.
Eftersom inte Zmulan är van vid att få springa fritt vågade jag inte
ta hela gänget till skogs där de kan springa alldeles som de vill.
MEN
de älskar hundhägnet. Tänk er bara vilka dofter där finns
för ett gäng cockernosar. Sen körde de eget cockerrace.
Som de sprang och njöt.



Tänk vad lite det behövs för ombyte =)
Och vad skönt att bara kunna lasta bilen och dra.
Finns de som tycker det är onödigt att vi har två bilar med tanke på
att jag jobbar 5 min väg hemifrån men vilken frihet.
Har ju ny fin bil också med plats för alla.
Försökte ju ta lite fin bilder men Mio gör precis som 
ungar en massa grimaser i stället.



Att Fidelie är dräktig märker man inte mycket av. Full fart framåt.

Men så är hon i bra form också.
För  Zmulan var det nog något alldeles extra.
Något alldeles nytt.
(missförstå mig inte Zmulan har en jättefin familj och har ett jättebra liv.)



Caspian undrar nog"vad fxn håller hon på med" 

Så mycket goda dofter


Härligt att se Caspian njuta.
Han börjar kännas lite gammal och stel men idag märktes det inte.
Lite roligt med mitt gäng. 
När de lekt klart går de till grinden för då vill de hem.

Inga kommentarer: