Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

lördag 14 maj 2016

äntligen hund

Tror jag ni tänker! 
Jajamensan idag blir det hundblogg igen.
Jag och Smulan skulle åka alldeles ensamma på hundutställning.
En liten trevlig på vår "hemma"klubb söderåsens brukshundsklubb.
Tycker sådana här små är så bra att miljöträna och ringträna på.
Mitt mål är ju att Smulan ska tycka det är kul och jag lovar hon stormtrivs.
Kanske lite för bra ibland.
Hon ska hälsa på alla två som fyrbenta.
Hoppar och studsar som en känguru och snor gärna någons gummiklubba och bär iväg med.

Eftersom vi nu inte hade någon kamera man med så blev det ju inga foton i ringen.
Men Smulan skötte sig bra och jag är nöjd.
Vi kom 2:a med HP i klassen och den som vann mycket rättvist var 6 mån äldre.
Vilket gör r ätt mycket i utvecklingen i den åldern.
Hennes kritik för dagen blev:
Ännu ganska valpig junior. Utmärkta proptioner.
Mycket feminint huvud och uttryck. Korrekt bett. Fina öron.
Vacker hals, välkroppad och välvinklad men lite brant i korset.
Rör  sig väl när hon inte busar. Något avfallande rygglinje när hon går.
Glad och positiv.



Gissa om att jag gillar orden :
busig , glad , positiv.
Betyder ju att hon tycker det är KUL!

Jag klarade faktisk av det riktigt egen hand.
Snubblande inte, sprang inte in och något trimbord, rev i rosettståndet.
Nä inte en enda fadäs =D =D
Utan hade det otroligt trevligt kring ringen tillsammans med supertrevliga likasinnade.