Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

torsdag 30 augusti 2018

lite fel

Igår bestämde så bestämde jag och två vänner - Jessica och Linda , för att ge oss ut på promenad.
Skäralid är jättefint sa jag och de andra hängde på.

De trodde jag hade koll.
FEL FEL FEL
Jag är en person med en ständig magnet fäst på min inre kompass.
men är det något jag vet så är det följ markeringen.
Hm många markeringar och var det inte röd vi skulle gå?,
Ser ingen röd men vi kör på orange.
Vi gick och vi gick.
Känns som vi gått jättelångt tyckte mina kompisar.
Äsch sa jag känns bara långt för underlaget är ojämnt.
Klockan började ticka. 
En av mina vänners barn skulle komma med skolbussen.
Tror jag känner igen mig sa jag..... gjorde jag inte.
Kom två yngre män tänkte nu frågar jag men herregud de var inte svenska om min engelska jag den lämnar en del att önska. 
Vi träffade på ett annat trevligt par och frågade vart fika stället var.
Bar en liten bit till. Hm jag kände inte igen mig alls.
Naturområdet hette inte ens skäralid längre.
Tjohoo det kom en bil. Den stannar vi sa jag. Nä sa Linda och Jessica
de tyckte det var lite skämmigt att vara fel och damen sa ju det inte var långt kvar. Men en annan har ingen skam i kroppen stoppade bilen där det satt 
en medelådersman. Frågade vart vi var och vi var lååååååångt ifrån
där vi skulle vara. Som sagt ingen skam i kroppen frågade om han kunde köra mig till min bil. Över med hundarna till tjejerna och in i bilen.
Hade liksom inte en tanke på att sånt här gör man inte det kan vara farligt.
Mannen började pratade om att självklart hjälper man varandra men att man idag knappt vågar. Fick ett sms av Jessica som undrade om jag levde ;) De hade glömt ta bildnummer . Men det var en sann gentleman skjutsade mig till min bil och sedan guidade mig tillbaka till tjejerna.
Utan att fortfarande ens tycka det var något konstigt eller kunde varit farligt.
Vi han med ett par minuters marginal till skolbussen.
Gunilla när hon läste - är jag förvånad.
Uffe när jag berättade att det varit en händelserik förmiddag - gått vilse igen.
Jaja sådan är jag =D
Ps orange markering var skåneleden Ds

Inga kommentarer: