Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 13 december 2020

En härlig lucia!

 Lucia kan firas på många sätt men jag och Maja valde att fira den i skogen.

Vi hade med andan i halsen och nerverna utanför anmält oss till anlagsprov.

Nu var det upp till bevis om våran träning skulle ge resultat.

En ny domare jag aldrig träffat ....trodde jag. Men visade sig att vi gått spårkurs ihop för en herrans massa år sedan och att där varit en svart cocker med rosa overall med på den. Jag och Thea såklart.

Men åter till dagen.

Maja tog sig an sitt spår bra och hade fint drag i linan. Tuffar på och har inga som helst problem i vinkel 1

Sträcka två går på samma vis. Vid ett stengärde blev jag tveksam skulle vi svänga före eller efter. 
Just där var det alldeles nya viltsvinsspår men Maja var säker vi ska passera gärdet och sen svänga.

En ringning i vinkel 3 och resten gick även den som en dans.
På 10 min tog vi oss från start till klöv.

Så glad!!!! och stolt över min Maja.


Fin kritik fick vi också! 


Nu stundar öppenklass. Faktiskt fick Maja prova på ett öppenklass spår redan förra veckan på spårträningen och även på det var hon duktig. Så glad att jag tagit upp spårandet igen.

Och glad att jag haft Johanna och Salt till träningskompisar i höst. Det är så mycket roligare när man är två!

Men helt har vi inte skippat lucia för i fredags fick Maja jobba extra som pepparkaksgumma på mitt jobb 


och jag fick vara tomte!


Bästa av allt tyckte Maja var att havanaise kompisen Hasse också var med i tåget.
Som belöning för bra uppförande fick man busa loss efteråt.

Vi har också fått en fin adventspresent av Agria som Mio genast skulle provsitta. Den kommer användas flitigt när det blir dags för utställningar igen.

Alla sätt är ju bra utom de dåliga att äta på det har JoJo tagit fasta på.

Caspian är så nöjd mer julgardinerna. Helt i hans smak att krypa in i.

Hösten har känts både lång och mörk så soffan några hundar och en ljudbok i öronen har varit ett skönt tidsfördriv. Nu längtar vi efter 2021, löp och valpar. Ja allt som gör livet lite gladare.



Inga kommentarer: