Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

lördag 12 april 2008

dataproblem

Vi har ju haft sånt strul med våra datorer. Vår nya stora dator gick ju först skärmen sönder och sen själva lådan och den är fortfarande inte klar. Är dock lovade nästa vecka men det har strulat sen i nov. Vi lyckades ju få igång den gamla men där var en hel del programfel på den och inget virusprogram upptäckte vi för i onsdags var där 289 virus på den. Jättekul(inte). Såg framför mig dagar utan dator men sån tur vi hade det har börjat en ny kille på Uffes jobb som är jätteduktig på datorer. Var och lämnade denna antika sak hos honom igår eftermiddag 3 timmar senare ringer han och då har han formaterat om hela datorn vi har nu nya Windows vista,hela officepaketet och virusprogram. Så glad jag blev. Som en helt ny dator.
Idag har jag badat Tindra så hon är ren och fin inför valpningen. Allt är packat och klart inför den också sånär som på druvsocker som jag glömt köpa. Tindras mage sjunker mer och mer för var dag. Jag har ju sån tur för Christopher kommer hem på fredag så här är någon hemma hela tiden sista veckan och har koll vilket jag tycker är bra för bättre att spara min ledighet tills valparna kommer. Sen har jag fått en deal med chefen att när det är dags så är det bara antingen för mig att köra hem eller ringa på morgonen och påbörja min ledighet. Sen får jag se hur mycket det behövs för veckan efter valparna kommit är Mickan ledig från skolan. Sen flyttar Stoffe hem den 28/5 så det känns som om valparna kommer precis rätt i tiden. Hoppas att allt nu går bra också. Jag har klippt sommarfrisyr på Teddy idag också. Han blev så söt ser ut som en liten valp. Uffe är iväg denna helgen också så det gäller att hitt på något vettigt. Ikväll ska vi ialla fall på bio.

Inga kommentarer: