Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

tisdag 15 april 2008

tråkrapport

Fick idag tillbaka vår nya dator äntligen efter att inte haft en komplett data sen i november. Men säg den glädje som varar när vi kopplade ihop den så fungerar skärmen fortfarande inte. Tror jag blir galen!!!!!! Det trista är också att det är en data som Uffe har via jobbet så varje månad drar de på hans lön för att betala för en dator som inte fungerar och inte kn vi bryta kontraktet heller för då får hans arbetsgivare betala för det. SKIT SKIT SKIT!!
Märks att jag är rastlös och irriterad. Är inte van att "sitta" hemma så mycket. Tindra får ju inte längre åka bil enligt regelverket och det är ju dumt och chansa sen orkar hon ju inte speciellt mycket heller. Samtidigt vill jag ju hålla mig hemma hos henne också men just nu är det jag som är understimulerad.Inte blir det bättre av att Uffe just nu är borta väldigt mycket kvällar och helger jag är inte van vid det här. Tur att Stoffe kommer hem på fredag så det blir lite liv i huset igen. Sen när valparna kommer blir det ju full rulle. Är inne och tittar på en massa kurser som jag är sugen på att börja på till hösten. Det ska bli spännande. Förhoppningsvis har jag ju en liten valp att gå kurs med också. Tindra och jag har precis varit ute på en runda i skogen. Låter henne gå lös i sin egen takt och det är inte många knop hon gör. Trodde först när jag kopplade loss henne att hon skulle vända och gå hem igen men med lite lock och pock fortsatte hon. Teddy är satt på bantning. Vägde honom i söndags och han har gått upp 8 hg på några månader och väger nu 6 kg men ska i allfall gå ner till 5,5kg. Märks att han tittar mycket tv med Uffe för det slinker nog ner en ostbåge eller två i Teddys mun också är jag rädd för=)

Inga kommentarer: