Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

måndag 13 april 2009

Nossan besök

Nossan och Mamma Tindra









Idag fick vi roligt besök. Nossan,Marie och Henrik hade vägarna förbi och kom på besök. Gunilla och Ceasar kom också hit så det blev nästan som en valpträff. Väldigt kul att träffa Nossan jag har ju inte träffat henne sen hon flyttade vid 11 veckor det blir ju så när man bor en bit ifrån varandra. Hon var så väldigt lik Tindra i utseende och hennes lilla underbett var helt borta. Helt ljuvlig var hon full av bus och spring i benen. Hon är stora damen och går på dagis varje dag där hon stormtrivs.Hon och killarna hade hur kul som helst och jag misstänker att Ceasar blev en aning förälskad i sin syster och det var ömsesidigt. Caspian fick finna sig i att vara på andra plats idag men inget han sörjde över. Vad som var kul med killarna var att innan Nossan kom busade dem och lät som om det var världens ilsknaste hundar men så fort Nossan kom lekte de hur tyst som helt. Jag och hundarna fick ett stort påskägg fyllt med godsaker, Tack snälla! Vi hade en härlig eftermiddag i solen.Mickan blev lite besviken hon hade hoppats på att Nossan skulle känna igen henne lite mer sa hon men jag tror att Nossan hade fullt upp med att kolla in läget och sina brödrar att vi tvåbenta inte var viktigast för henne idag.

1 kommentar:

Katarina sa...

Åh, vad roligt ni måste ha haft! Jag hade också velat leka med mina syskon och min mamma. Varför bor jag så långt bort...
Nanna