Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 5 april 2009

Ringträning

Gick idag och hade lite småtråkigt och en aning avis på de som fick spåraträna idag. Jag får vänta tills nästa tisdag.Men så var det ringträning med inbjuden domare med Nordskånska kennelklubben på Hässleholmsgården. Sist var det ju massor av folk och gav inte så mycket men idag var det mycket välorganiseratBlev först indelade i tre olika grupper och fick varsin ring och domare.Eftersom det lite väntan kunde vi få specialträning utanför ring hos Birgitta så det startade jag med. Provade idagatt st'älla efter Gerhards metod och det fungerade bra. Birgitta tyckte han var mycket duktig som hon sa till åhörarana detta är en kille som för två månader sen inte kunde stå stilla på bordet och se vilken skillnad.Efter lång väntan och prat längs ringside med en tjej som hade en naken hund blev det vår tur. Tyvärr är det så att Caspian blir rastlös och otålig av all väntan att han blir toksprallig och "het"när det väl blir vår tur att gå i ringen och visa upp sig. Återigen provade jag Gerhards metod att ställa och domaren startade med att säga att hon var barnsligt förtjust i cockrar. Fick mycket beröm för han ställande både på bord och på marken Hon var förvånad hur lugn och stabil han var i ståendet. Antagligen efter att sett hur framåt han är i springadet. Fick en del tips och domaren tog Caspian och sprang själv med honom för att visa hur hon menade sen fick jag springa flera gånger. Så jag känner att idag gav det mycket. En trött kille ligger här bredvid mig hoppas att även han tog till sig av alla tips och ligger och tänker över dem nu.

Inga kommentarer: