Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

torsdag 2 april 2009

Rallylydnad

Ikväll var det tid för uppfödarutbildning. Men idag var det lite ändring i programmet anatomi delen ska vi börja med nu och idag skulle vi ha med oss våra hundar för utställningsträning och prova på rallylydnad. Inte att förglömma korvgrillning(inte jag) och massor av trevliga samtal. Så kul jag tyckte rallylydnad var och jag fick igång Caspian också att det till slut gick rikitig bra. Detta vill jag göra fler gånger!!!Bina och Christer var duktiga instruktörer och visade oss med sina duktiga hundar. Jag fastnade för rallylydnaden så det blev inte så mycket utställningträning för oss men jag visade upp Caspians nya kunskaper och återigen med mycket störning och han klarade det bra. Caspian tyckte kvällen var urkul. Fick ju träffa Pyrren Tessie från helgen och blev störtförälskad i Annikas papilloner. Efter en stund innan träningen började släppte jag honom lös så han kunde bekanta sig med alla hundarna.Han fungerar ju så bra med alla hundar stora som små. Där var bla. en dräktig Cane corso tik och Caspian förstod direkt att här gäller det att fjäska lite innan bus och slickade henne i mungipande för att visa att han visste sin plats och sen blev det bus. Otroligt duktig är han på att läsa andra hundar. Så en givande kväll för både hund och matte. Tog lite kort men orkar inte lägga in dem idag . Jag är lika trött som Caspian som somnat på soffan bredvid mig.

1 kommentar:

Katarina sa...

Tack för namnsdagshälsningen! Jag visste inte att det var Nannas namnsdag idag...detta får vi ju fira!
Kram Katarina