Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

tisdag 6 oktober 2009

Rallylydnad

Precis kommit hem från ett nytt pass rallylydnad. Jag glömde givetvis klickern hemma men med korv och köttbullar kommer man långt. Jag får jobba hårt för att få upp kontakten men det är en stor förändring bara på en vecka och jag märker tydligt att när jag tvekar vid skyltarna då tvekar Caspian och sätter nosen i backen. Det var helt nya banor idag med nya moment som skulle läras in vissa enkla och en del svåra.Jag jobbar med att få ett tydligare kroppspråk och det går framåt. Det är jättetrevliga ledare och kul när de efter varje enskild runda går igenom vad som behöver förbättras och vad som är bra. De öste beröm över oss och tyckte vi gjort stora framsteg=) Själv sätter jag ribban lågt eftersom jag lätt sätter press på mig själv för att uppnå resultat vilket sen bara blir jobbigt när det inte blir som jag tänkt. Nu ska vi ha kul och det har vi. Behöver jag säga vilken hjärntrött hund jag har just nu?

2 kommentarer:

Sandra sa...

Åh det verkar ju superkul. Undra om det finns här nere i malömtrakten...måste kolla :)

Katarina sa...

Det verkar roligt!