Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

lördag 19 juni 2010

Ceasar hälsar på

Idag har vi Ceasar på besök för hans matte och husse är på bröllop dock inte det stora i Stockholm. Gunilla brukar säga att han är en mattegris och pipa efter henne men vet inte det. Första kvarten saknade han henne sen la han och jag mig och tittade på ett annat bröllop och mös i sängen.Han flyter in så fint i flocken bara Caspian som kan vara aningen svartsjuk om inte han också får kel av matte och visar det med ett litet mutter. Mest är det lek och bus ute.Och inne då ligger man och tar det lugnt.
Mickan och Anton tog cockergänget på promenad.


och inte är det lätt att få alla på bild samtidigt men här är i allfall syskonen


Fick ett så härlig mail av Vivans matte med familj och lite bilder

Hej Carina


Jag har lovat dig foto på Vivan så länge nu att jag har dåligt samvete att jag inte har haft tid att sätta mig och gå igenom dem. Här kommer nu ett litet urval till dig på henne. Hon är ett busfrö kan jag meddela. Hon älskar att busa med oss och sin favorit Mia.

Mia är numera en kompis som Vivan kan busa mycket med. Tålamodet tryter lite på Mia ibland och det får den envis Cockern veta.

Vivan älskar att jaga sin "trasa" och när hon får tag i den så springer hon ett ärovarv runt på gräsmattan innan husse eller matte får kasta den igen.



På kvällen gillar hon att ligga i "storsyrrans" korg och mumsa på ett gott ben eller att busa med "trasan". Pipleksaker är vi fortfarande lite rädd för, men matte envisas med att vi ska leka med dem. Hon är en Cocker i dess sanna bemärkelse, det vill säga NOSEN I MARKEN hela tiden. Mattes förhoppning var att vi skulle kunna göra Rally lydnad men hon har nog insett att det är spåra Vivan vill.. :)



Pälsen är jätte rolig just nu (inte) och hennes favorit sysselsättning är inte att sitta still och bli ompysslad, även om hon njuter när matte väl fått henne dit hon vill. Hon är en envis lite sak men så jätte rolig att studera och att ha med att göra. Det finns inte ont blod när denna lilla varelse.

Och givetvis är hon den vackraste cockern som går att skåda, även om vi för tillfället kallar henne TOPS-VIVAN (har en tuppkam mitt på huvudet). Matte har lovat att ta henne till en trimmare på semestern. I boken stod det att en Cocker ägare skulle ha en tålamod av guld och ett gott stycke humor, jag är beredd på att hålla med. Har ni sett en cocker le? Humor, jag vet!
Ha en riktigt skön helg!

Visst blir man glad av ett sånt mail och jag tycker allt att hon är lik Victor





7 kommentarer:

Katarina sa...

Fin-fin syskonskara! Man ser att det är en kennel som kommer gående. Vi har en kennel i närheten som föder upp irländsk setter - de kommer ibland gående med 6 hundar.

Marie sa...

Härliga bilder på fina cockrar! Så skönt att det funkar bra med andra hundar i flocken, kanske känner Ceasar att han är hos gammelmatte.
Klart att de gamla ska ha det lite extra festligt en dag som denna. Hörde att det skulle serveras tre-rätters middag idag på kommunens äldreboende. Tror nog att det är den generationen som bryr sig mest om kungligheter. Tycker också att det "hörde till" att titta på vigseln och visst var det riktigt fint!

Vilken trevlig present du fick av dina barn! Det är så roligt att göra något tillsammans med familjen!
Önskar dig ett stort lycka till i Jönköping!
Kramar!

Susann Larsson sa...

Lilla Vivan, är du verkligen min syster? Dina ögon är självlysande och på översta bilden skickar dom laserstrålar. Det har väl inte kommit någon rymdvarelse och tagit över din kropp? En kropp som för övrigt är väldigt lik min, lurvig och söt;)Puss från Victor.

TYSON OCH GÄNGET sa...

Vilken härlig promenad med massa hundar, kan inte vara lätt att hålla reda på alla. tycker det är svårt med 2 ibland :-)

Vad kul ni har anmält er till en sökkurs, hoppas de startar upp den. Det är sååå roligt att köra sök och jag är väldigt glad och tacksam att jag har fått chansen att börja träna med en grupp som har tränat länge och håller på att tävla.

Ha en härligt kväll, kram

Grabbarna boys sa...

Men ni kan ju ha en alldeles egen cockerpromenad.
Vilket härligt gäng och underbara bilder.
Vov o kram från oss!!

Eva sa...

Så kul att se henne! Tror vi är många som tyckeer de är lite "våra barn" också, efter att ha följt bloggen asen de föddes. Jättefin ser hon ut!

Sandra sa...

Så roligt att se kort på halvsyster Vivan :)