Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 27 juni 2010

midommarhelgen






Har varit lugn och firats på vårt eget traditionella lilla vis. Efter att i många många år firat midsommar i husvagnen på traditionellt vis blev ju barnen så småningom tonåringar . Är man då en höns mamma eller varför inte hönspappa ville inte vi åka iväg och lämna kidsen hemma. Så vi blev deras midsommar chaufförer. Det har känts så bra genom åren att veta i vilket skick de lämnats och hämtats och varit till stor glädje för andra föräldrar. Pga av det kunde man ju inte planera så mycket midsommar och Mickan är ju 6 år yngre än Daniel så traditionen startades med att efter sista man blivit skjutsad styrde vi bilen mot okänt mål för att hitta en öppen restaurang för att där avnjuta en god middag. Till saken hör att jag inte äter varken sill,potatis eller gräslök så inget saknad hos mig. Ibland har det blivit en halv sunkig pizzeria en kina restaurang mm. Nu behöver ju barnen inte så mycket skjuts längre men traditionen kvarstår och Mickan vill fortfarande följa med. I år styrde vi bilen mot Helsingborg och valde mellan en koreansk restaurang eller en italiensk blev sist nämda. En underbar sommarkväll och maten avnjöts utomhus det var mycket folk och turister som inte kunde förstå varför allt var stängt. Sen hittade vi en öppen Pistachea där efterrätten intogs för min del en tiramisu bakelse även den åts utomhus med havet som utsikt. På hemvägen lämnade vi Mickan hos pojkvännen och ev en fest väntade där hon skulle hämtas senare men efter en timme ringde hon att eftersom pojkvännen skulle jobba åkte hon hem. Inte mycket till midsommarfirande för hundarna men de hade fått ett gott smarrigt ben var att gotta sig med när vi var borta. Vi hade en jättemysig kväll=)
Igår var det full fart mycket måsten jag har ju knappt varit hemma de tre sista veckorna med kiropraktiker besök 3 ggr i veckan 5 mil bort lägg sen till tandläkare och läkarbesök så kan ni nog alla inse hur det såg ut. Men vi startade med att åka hem till mamma och pappa för lite fika och massa prat. Uffe körde sen hem till svärmor men jag tog hundarna på promenad och började röja här hemma istället. Kände mig mycket nöjd när jag var färdig. Sen blev det hundpromenad igen och jag passade på att stanna till hos en kompis för att kika på deras nya kaniner. Så söta!                                                           
Caspian och Tindra såg nog kaninstek framför sig för när vi satt och pratade rymde de två gånger för att ta sig till buren.
Dagen har tillbringats så här:

Jag älskar sol och värme
Givetvis hade jag sällskap jag är inte ensam soldyrkare i familjen



Min vackra Prins, Mickan tycker han har samma uttryck i ögonen som Mustafa i lejonkungen. Väldigt otrimmad är han.





Måste Mickan ta kort hela tiden? Blä tycker jag
Linslusen Lowa hon är som hackspetten i Kalle Anka på julafton
 vill vara med på alla bilder och svassar rundor kring kameran och stör alla andra som Mickan tänkt fota=)Tror hon tänke att jag är ju sötast så ta på mig=)
Låter kanske som en trist midsommar i mångas ögon men för oss/mig helt perfekt.


11 kommentarer:

Katarina sa...

Tycker det låter som en skön helg! Och visst har vädret varit perfekt?
Kram!

Sandra sa...

Låter som en skön midsommar...det viktiga är väl att man gör som man själv vill :) Att ligga och sola på ett trädäck med en pool bredvid LOCKAR!!!!! :) Härligt!

TYSON OCH GÄNGET sa...

Tyckte det lät som en bra midsommar, det är ju meningan att man ska må bra och ha det mysigt utifrån vad man själv tycker om :-) Både jag och sonen älskar sill och potatis så det blev vår mat, men det var väldigt lugnt inget festande, var rätt trött efter att ha jobbat. Härligt du har haft det i solen :-)

Anonym sa...

Ser härligt ut visst e det underbart att solen äntligen är här.
Så gulligt när Lowa pussar om mamma Tindra.
Jag skänker gärna bort min kanin fall ni vill ha kaninstek till hundarna hhihihihi han e inte alls sällskaplig som den gamla var.
Ha det gott hoppas vi får njuta ett tag till.
Vov vov från Ricco & Towe

Susann Larsson sa...

Låter jätte skönt tycker jag. Hade gärna solat lite idag, men Jonna ringde från Varberg. Punktering på bilen, reservdäcket kasst. Vad gör man en söndag, det är ju stängt överallt. Jo, man sätter sej i bilen och kör till Varberg och byter däck:)

Eva sa...

ÄNTLIGEN en till som inte vill ha sill!:)
Tycker också ni verkar haft en finfin helg. Och tur inte Lowa och Jesper bor ihop, han är också en hopplös linslus:) Har en hel del knäppa bilder där han "poppar upp" framför det jag tänkt fota...

Kylle sa...

Helt klart vet jag sämre sätt att fira helg på.

Grabbarna boys sa...

En superhärlig helg ser det ut som ni haft.
Ha en bra första dag på veckan också!!
Kram!!

Marie sa...

Jag tycker att ni har hittat ett bra sätt att fira midsommar på! Huvudsaken att man trivs själv eller hur? Vi tog det också lugnt fast här hemma. Vi åt en massa god mat och myste med vovvarna, perfekt midsommar för oss! Jag tycker inte heller om sill, men jag äter gärna tillbehören. På kvällens grillning äter jag desto mer! För att inte tala om jordgubbar!!!
Visst är det underbart att solen och värmen ÄNTLIGEN har kommit! Jag älskar också sol och värme så jag tycker det ser härligt ut att ligga och sola! Sällskap av gosiga vovvar är ju inte heller fel!
Ha det gott!
Kram!

Malin sa...

Vadå trist midsommar, det låter som om ni har haft det jätteskönt och mysigt. I så fall så är vi lika "tråkiga" för vi vill inte heller fira med en massa vänner och midsommarstång som de flesta andra utan vill bara ta det lugnt med familjen.
Här älskar vi oxå solen och värmen, hoppas det håller i sig.
Kram Malin

annette sa...

Låter som du hade en bra midsommar tycker jag. Du slapp knotten i Hörja i alla fall !!!