Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

måndag 21 juni 2010

Jönköping






Idag var det då dags för den långa resan till Jönköping som kändes väldigt kort med tanke på det trevliga sällskapet. Jag plockade upp Gunilla strax efter sju och lite fika på vägen och vi var framme vid tio i ett strålande soligt Jönköping. Trångt, trångt runt ringen som var helt inbäddad av andra ringar och massor av tält. Tog ett tag att ta sig fram och helt omöjligt att dra fram bur och vagn.Nästan genast träffade vi Madde och Teddy från bloggenhttp://teddyomatte.blogg.se/. Så kul att träffas live och så trevlig var Madde och Teddy precis lika fin i verkligheten. Hoppas vi ses igen!!!!Vår ring skulle börja kl 11,00 men kom inte igång förrän kl 12,00 så lite segt var det och lite nervös blev jag. Lowa var på bästa spårhumör massor av godis gömt i gräset men jag måste berömma henne för när utställningskopplet kommer på då skärper hon sig. Vi var 7 st i Lowas klass. 
Uppställda för första granskningen.





Nog tycker jag hon står bra.













Sen var det dags för varv i ringen:











Tyckte nog hon sprang ok med och jag fick tummen upp av Gunilla

Dags för domaren att titta















Visa fina tänderna måste man också. Lowa skötte sig utmärkt på bordet

Och sista uppställningen efter att vi sprungit våra varv.

.Tyvärr blev det en två till henne idag och jag ska villigt erkänna att jag är lite besviken samtidigt är jag nöjd med kritiken som är rättvis och överensstämmande. den löd:
Feminin juniortik som står under utveckling. Av god typ. Feminint huvud och uttryck men behöver mer substans i nospartiet. Kort hals.Utmärkt bredd i bröstkorgen men behöver djupna. Öppen i sina vinklar fram och bak. Kort steglängd. Bra pälskvalite. Välvisad
Men man vill ju så gärna ha den där ettan igen men vi kommer igen. Efter att Lowa var klar så fick hon och Teddy äntligen leka lite med varandra.Och en liten nospuss hanns också med.

Massor av shopping stånd men tänk varken jag eller Gunilla var på shoppinghumör. Blev några ben och lite godis. Men givetvis spanade vi in utbudet. Fram mot tre började vi dra oss hemåt och tänk vi (jag) körde inte fel en enda gång idag och även om min tant i GPS,en tyckte jag skulle göra en U-sväng i Gunillas hästhage så gick det bra trots att jag lät bli. Tack goa Gunilla för en härlig dag och massor av fina foton och det absolut trevligaste sällskap man kan tänka sig.


12 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS Carina & Lowa jag tycker bilderna ser jätte bra ut!
Roligt att träffa på andra med cocker.
Ni fick ju fin kritik.
Jag tycker hon e jättesöt.
Å vilken tur att ni hittade hem.
Ha det gott och var rädd om er kram TOWE & RICCO

Gunilla sa...

Tack själv alltid lika kul att få följa med och jag fotar hellre än ställer:)Det överlåter jag åt er fantaster haha

Madde o Teddy sa...

Hej! Visst är det roligt att träffas i verkligheten. Lowa är så söt och jag tror att Teddy tycker det oxå. Jag hoppas att vi ses flera gånger. Tack för korten oxå. / MAdde

Grabbarna boys sa...

Lowa är supersnygg!!
Att få en 1:a är då inte det lättaste men vilken fin kritik hon fick.
Lowa är ju inte så gammal så det händer massor med henne.
Jag ser på Teo att det är nu han äntligen har börjat grovnat lite vid 19 månaders ålder.
Kul att få träffa bloggkompisar.
Ha det så bra.
Kram!!

Marie sa...

Ni verkar ha haft en supermysig dag! Skönt att solen visar sig någonstans och är framme mer än en liten stund. Här har det nämligen öst ner och i nästa stund har solen skinit ett litet tag.
Vilka fina bilder från dagen och vad fint du ställer upp Lowa och visar henne!!! Tycker att hon står skitsnyggt! Kan förstå din lilla besvikelse över 2:an, men marginalerna är ibland hårfina. Kritiken är fin och du och Lowa gjorde ert bästa, mer kan ni inte göra. De är ju i den åldern nu våra vovvar att de inte riktigt har vuxit till sig överallt. Roligt att du och Madde träffades och att Lowa och Teddy fick busa lite.
Kramar!

Katarina sa...

Grattis! Tror absolut att hon kommer få sina ettor när hon vuxit till sig lite till. Toppensöta tjejen!
Kram

Eva sa...

Trist med 2:or, men det går ju att stå ut med när man får vettig kritik:)
Kanske är engelsk och amerikansk lite lika i utveckling? Assar har MASSOR av extra skinn runt huvudet så jag undrar vad bliva månde:)Han är ju snart 16 mån.
Hon står verkligen jättefint! Och det man kan se av "spring" på stillbilder ser ju också mycket bra ut.

Malin sa...

Vad fina ni är, Lowa står så fint =) Hon är helt klart värd en etta tycker jag! Och jag är övertygad om att den kommer också igen! Ses vi i Tvååker? ha det så gott, kram!

TYSON OCH GÄNGET sa...

Så tråkigt ni fick en 2:a men det var bra kritik ni fick. Kul med sällskap på utställningen. Fina bilder det blev. Men så tråkigt att behöva vänta i en timme...

Sandra sa...

Grattis!...Hoppas verkligen att du köpte ROSETTEN!!!!! :) Blått är flott :)

Elons matte sa...

Lowa och Teddy. Små söta vovvar : )

Malin sa...

Klart man blir besviken på en tvåa, den som påstår något annat tror jag ljuger. Alice har fått två i rad nu, hon gillar verkligen inte det här med utställningar medans Elsa tycker det är kul.
Jag tycker det såg jättefint ut i ringen på bilderna och att Lowa verkade sköta sig kanon! Då har ju i varje fall NI gjort ert bästa och det är domaren som har dålig smak ;-)
Kram Malin