Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

tisdag 28 december 2010

Valpmorska



Igår fick jag oväntat och mycket trevligt besök. det var en granne i kvarteret som tittade in och berättade att hennes barnbarns hund skulle valpa när som helst och de hade lite undringar.Kul att kunna hjälpa någon annan minns själv hur pirrigt det var första gången. Inatt eller i morse runt kvart i fyra ringde telefonen då var valpningen igång och en valp hade sett dagens ljus och de hade lite frågor. Ni måtro det var svårt att somna om sen. Tänk ett par hus bort bara fick de uppleva det fantastiska som en valpning är.
Imorse innan jag åkte till jobbet ringde de och berättade att tre fina små (stora) killar sett dagens ljus med en vikt på mellan 122g-143g. Detta på små chihuahuaor. I eftermiddags var jag borta och tog en liten kik på långt avstånd för att inte störa lilla Pärlan. De var så söta!!!
Bilden är lånad av Pärlas matte.

Tur det snart blir valpar här jag är valpsjuk!!!!

6 kommentarer:

Sandra sa...

Så häftigt! Själv har jag bara varit med när min katt fått kattungar när jag var barn...men det kändes stort och häftigt det med :) Spännande med Tindras kommande valpar :)

Anonym sa...

Gulliga bilder på hundarna.
Tack än en gång för rådgivningen. Det kändes tryggt och skönt.

/Pärlans valpmorskor

Elons matte sa...

Oj, vilka söta små.
Vilken härlig julafton ni verkar ha haft, lugn och skön : ) Så var det här med tycker jag, även om vi var borta.

Eva sa...

Så mysigt!
Och vad skönt det gick bra, trots storleken på gossarna!
Har hört vavvor ofta har lite besvärliga födslar. (T.ex ersätter väl inte försäkring snitt på dem?)
Hälsa lilla Pärlan och hennes familj vi är glada för deras skull!

Madde o Teddy sa...

Vad roligt att man kan hjälpa någon så. Ska bli spännande och se era valpar sedan oxå. / Madde

Ida, Pärlans ägare sa...

Eva: Mitt försäkringsbolag täcker ett kejsarsnitt, men inte fler! :)