Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 5 december 2010

Valpmys och snöbus

I torsdags åkte jag och Gunilla hem till Birgitta och hälsade på. Muffin och Lowa följde med. Muffin blev så glad över att träffa gammelmatte och lillmattarna. Jag var lite orolig tänk om hon inte ville åka med mig hem igen? Men det hade jag inte behövt vara hon hoppade glatt in i bilen igen. Givetvis var vi ju absolut tvungna att få en dos valpmys.



 Vilka sötnosar helt sjuk blev jag av valplängtan. Birgitta har även en väldigt ovanlig guldsobel i denna kullen. Något jag aldrig tidigare sett i verkligheten

En riktigt liten pussgurka var han
Som vanligt lika mysigt att komma hem till Birgitta.Jag fick också en hel kasse med prisrosetter med hem som är Muffins. Måste ta mig tid att göra en sida om henne.
Fredags blev det en tur till gula kassarnas paradis. Dags för julklappsinköp. Ccaspia fick åka med och hälsa på Christopher medan vi drog vidare. De hade haft en myspys eftermiddag som gav mersmak för Christopher. Caspian hade fått mysa i soffan ,dela middag med Stoffe och långpromenad i Halmstad som hade så många goda dofter. Men han ville allt åka med oss hem när vi kom.
Hundarna firar jul tidigt i år de fick så här fina skålar
Nya täcken,nytt koppel åt Tindra och en hel kasse med bara godsaker. Tyvärr var det så utplockat bland täckena för vi skulle köpt fler med hem till våra hundkompisar.
Vi har ju fått massor av snö och det snöar fortfarande så idag har det blivit en lång runda i skogen
visst är det vackert?


och man kan se att jag slarvat med sprayen.

puss på dig syrran!



Behöver jag ens skriva att det gjordes betydligt grundligare inför kvällsturen? Tindra fick stanna hemma och mysa med Mickan. Vill inte hon ska ta ut sig för mycket. Daniel tyckte hon blivit stor. Förresten Daniel har också hundmyst för igår var det han som tog hem Lowa för ett par timmar

De kallar mig Lowa vild och galen undrar varför?



Tycker så synd att han inte kan ha hund pga av jobbet men tur han kan låna.






I skogen idag var det full rulle och snön var djup.


här komma vi på rad




 Tyvärr fick Muffin vara i koppel idag med men Caspian är en sådan där hane som bara är intresserad precis när det är dags och i eftermiddag då började han nobba hennes inviter så imorgon kan nog hon också släppa loss på riktigt.

9 kommentarer:

Sandra sa...

Naw...så goa valpar...den guldfärgade var ju SUPER DUPER fin!!!! jag vill oxå puss valpar...gosigt!

Grabbarna boys sa...

Vi måste ta oss ner till Birgitta snart.
Vi är också valpsjuka!!
Buskul i snön ni har haft, sånt gillar vi också.
Vov från grabbarna boys!

Elons matte sa...

Jösses vilka söta bebisar och vilka fina snögubbar sedan. Härligt att se dem hoppa och springa i snön : )

Katarina sa...

Mina sötnosar till småsyskon - de skulle jag också vilja träffa! Men vad kul att ni också har så mycket snö: snö är livet!
/Leia

Eva sa...

Ser ut att vara pussgurkor båda två de där:) Första bilden är ju underbar!
Och lille guldherren supersöt!
Och Lowa - jag fattar inte heller varför matten alltid ska kalla dig vild och galen...:)))

cockettsriccardo sa...

Å va mysigt ni haft det!
Skönt att snart kunna mysa med egna valpar
skall bli kul å se när det kommer bilder hos er det är så mysigt att titta på.
Ja de gånger vi med är i ullared så är där aldrig några täcken är där så antingen är de förstora eller för små hundar.
Tror det kommer mera snö.
Ha det gott och var rädd om er.
Kram Ricco & Towe

Linda sa...

Åhhh vilka gullisar.....

Malin sa...

Man blir ju så valpsjuk =) En härlig dag i Ullared ser jag ;) Igår töade det här och idag är det minus igen, det är nog halt idag...
Ha det gott!

Malin sa...

Vilken spännande färg på lill-killen! Förstår att du längtar tills dina kommer, hur lång tid är det kvar nu?
Härligt med lite nya saker till vovvarna!
Kram