Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

måndag 27 december 2010

Vi lever

Även om det känns knappt.
Tycker denna julen bara varit fylld av krav,måsten och en hel del tid i bilen. Låter hemskt men är faktiskt helt slut. Var iof rätt trött innan av mycket på jobb och hade ju hoppats få lite tid till andhämtning istället kändes de väldigt skönt att gå och jobba idag. Nu är det slutgnällt.
I torsdags träffade jag Vivans familj men inte Vivan. De var så nöjda och glada för henne och öste lovord om henne. Känns kul att höra. Det är ju min förra chef som äger henne lite kul det med. Jenny lovde att maila över över lite nya bilder som jag ser fram emot. Lowa har börjat löpa till Caspians förtjusning
Nu kan jag få pussa henne så mycket jag vill!
Julafton firade vi hemma bara vi i familjen. Tidigare på dagen har vi som tradition att åka runt och sätta ljus och lägga en liten blomma på kyrkogården. Ju äldre vi blir ju fler ställen att besöka vilket ju känns lite sorgset.
Ni kan aldrig gissa vad barnen fixat åt mig i julklapp! Ett hallronrött Nintendo Wii!! De ni!!!! Ni ska tro här har bowlats på nattkröken och jag är riktigt duktig!!!


Kära mannen hade köpt mig en ny kamera som filmar i HD inte begriper jag nyttan riktigt men men. Jättefin och liten är den jag tycker det är så jobbigt att bära omkring på systemkameran så det ska bli så kul att ta sig tid att prova den och lära mig denna. Tomten kom till hundarna med ska ni tro med en hel påse var med hjortben,hundköttbullar,grisöra och vom. Stygga matte portionerar ut det i lagom mängd men de hade nog helst ätit upp allt på en gång.

 Tindra som numera är storlek xl eller kvadratisk som svägerskan sa fick följa med hem till mamma och pappa och fira jul på juldagen


.Hon betedde sig som en galning när maten kom fram. Hon som är lugnet själv hemma uppträdde som om hon aldrig sett mat förut. Jag fick ha henne kopplad när vi åt sen ett par bitar skinka mystiskt försvunnit. Mamma dukar upp maten i köket sen äter vi i finrummet. Fast tror inte Tindra klagade sen. För det visade sig när vi åkte hem att princip alla hade gett henne lite gott att tugga på efteråt. Så det hade blivit skinka,sylta,prinskorv och köttbullar och en mandelmussla med grädde. kanske inte konstigt hon rullar fram=)På annandagen var vi hos svärmot och då var Muffin och Teddy med och blev bortskämda där.


Vi delar på dem lite och tar sällan aldrig alla med. Nyttig träning att inte alltid ha samma kompis med sig och att få lite mer egentid. Caspian är väl den det varit synd om som inte varit med i helgen men han är rätt nöjd hans stora älskling är ju hemma dvs Christopher. Några promenader har det blivit med alla hundarna och de flesta i familjen. Härligt men hade önskat mig betydligt fler och längre. Tindra tar jag inte med på några långa utan hon och jag lullar fram i hennes takt och hon känner gatorna lika bra som mig och när hon vill hem ja då går hon hem.

Det var lite om vår helg ska in och kika vad ni har haft för er imorgon. Nu väntar sängen för jobbedag imorgon igen.


6 kommentarer:

Katarina sa...

En sådan fin bild på dig och barnen!
Julen blir lätt kravfylld - hoppas du hittar lite egentid också. För det behövs. Och snart kommer valpisarna! : )
Kram på dig!

Marie sa...

Hoppas att du kan ladda om batterierna nu och få lite ny energi. Måste ändå varit skönt att ha haft hela familjen samlad på julafton och få fira med barnen. Vilken fin bild på er och vilken fin present de hade köpt till sin mamsen. Kan se dig framför mig när du står och spelar :-)
När är det dags för Tindra att valpa? Ingers hund Lusie väntar valpar den 30/12 så jag går och väntar på att något ska hända. Alltid lika spännande!
Kram!

Eva sa...

Och jag som gått här och hoppats på en lugn och skön helg för dig! Se'n jag såg om stress på FB.
Smaaart Tindra! Klart hon utnyttjar "blivande mamma"-looken och tigger till sig lite extra:)
Och så mysigt de får följa med bara några ibland! Så har jag också alltid försökt göra med mina. J ÄLSKAR att åter ha matte bara för sig och A upptäcker han kanske inte ÄR så tuff alltid... Men han behöver ju träning för han blir väl ensam med tiden... (Hemska tanke! BORT!!!)Hoppas du har det lugnare nu!

cockettsriccardo sa...

Hej Hej!
Jag håller med dej det blir stressigare ju (Ynre vi blir) Nä jag skojar ju äldre vi blir man skall fara rumt man skall hit och ditt rill alla som inte skall vara med och fira jul.
Härliga bilder.
Men jag tar igen min ledighet efter Nyår skall bara jobba lite på måndagen den 3/1 2011 vi får en ny medarbetare på min avdelning.
Ha en fortsatt god fortsättning på julen.
Kram Ricco & Towe

Linda sa...

Ni är så fina....Allihopa <3

Sandra sa...

Fina ni är :)
Jasså Lowa har börjat löpa nu...då är det kanske snart dags för Freija oxå :)