Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

fredag 10 juni 2011

Bad och bus

Igår drog Mickan,Stoffe och jag till Halmstad med bilen full av hundar. Helga gänget var med även Teddy. Vi hade ju bestämt bada och givetvis ösregnar det.Men vad sjutton hundarna bryr sig inte så det vore väl sjutton om vi tvåbenta inte skulle klara lite blöta?
Vi hade bestämt träff med Oscar,Sara och Colin

Oscar och Colin



Kan direkt säga att åka och bada med mitt badgalningsgäng är inte en enkel match fniss.Tur det var dåligt väder (fast det hade slutat regna )men vi hade stranden helt för oss själva  så mina kunde springa som galningar helt utan att störa någon annan och kom de för långt iväg skickade vi Colin att valla in dem



Tjohoo här kommer Prins Caspian på jakt efter fiskmåsar

Denna suddiga bild gör mig så glad ser ni Teddy? Den farten han hade på stranden var det länge sedan han haft.Han badade och sprang njöt som en unghund. Totalt slutkörd sen men är övertygad om att både han och jag tyckter det var värt  det.


Tindra jagade vågor och dök in i dem.
Aldo med en av sina favvosysslor att rulla sig i skiten.
Lilla namlösa fick vara i famnen för risken att bli nersprungen var stor!
Behöver jag ens säga att det var ett gäng mycket sandiga,blöta men framför allt nöjda hundar med mig hem?
Med lilla namlösa går det så bra.

Ingen blyg viol längre utan ger Aldo en match i leken. Är han för tuff vet hon perfekta stället att bita sig fast ni får själva gissa;) och då drar han sig snabbt tillbaka.
Hon utforskar huset och trädgården framåt och orädd. Älskar närkontakt och vill gärna mysa. Idag har jag haft en sådan där lugn och skön dag och bara njutit.
Ibland är allt bara så gott!


5 kommentarer:

Sara sa...

Tack för en rolig badstund:) Oscar kommer bli glad att se att du lade upp bilden:) kram på er!

Sandra sa...

:) härligt med bad

Katarina sa...

Att ha en hel strand för sig själva är inte dumt! -Härliga bilder - även jag blir glad av att se lilla söta Teddy i full fart! : )

Eva sa...

Jag blir också glad åt Teddys framfart! Härliga bilder!
(Upptäckte min skalle kallar lilltösen för "Lessy". Antar det är namnlösa som blir nameless som blir Lessy:) Hoppas ni kommer på nå't snart, för det är attans spännande! )

Grabbarna boys sa...

Skit med!!!
Allt matte skrev innan bara försvann som chipsen i matte/husses skål nu ikväll!!! (hoppas de inte läser detta). Men vi ville bara skriva att vi älskar Teddy i action.
Ja, så klart älskar vi alla er andra också.
Vov från grabbarna boys!!