Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

lördag 18 juni 2011

Förberedelser och kärlek

Vi börjar väl med kärleken. Det kan man aldrig få för mycket av.
Som ni ser har Caspian i allfall tror han att det är enbart för hans skull som hon kommer tror inte Trixie riktigt håller med haft besök ja Ceasar var ju också givetvis med. Finns det något härligare än gräsmattan full av hundar?

Vi tvåbenta hade tur för Mickan hade än en gång muffinsbak på gång så det var bara att låta sig smakas.Kan ju säga att de gjorde succé på jobbet också!

Imorgon är det premiär för Aldo på utställning och inte bara han Boris kommer också och så "veteranerna" Victor och Valle. Ett helt trevligt CoolaCox gäng som ska prova lyckan.Ska bli så kul och som vanligt kör vi mottot
Vi ska träffas och ha kul ev resultat är en bonus.
Så imorse innan jag ens kommit ur morgonrocken såg det ut så här:
En nybadad Aldo som än en gång förvånade mig. Andra gången i hans liv han får testa fönen och han står blickstilla samtidigt som Stoffe kammar han på andra sidan. Att vi använder trimgalgen är för att jag inte vill riskera att han skulle råka ta ett hopp och ramla ner.

Ni ser så "snyggt" vi har det. Men det går framåt.

Inte lätt att få en fluffpäls att ligga still. Men den är iallafall rak och fin av sig själv. Tog ståkort på honom och han stod som en stenstod önskar bara att han ville hålla ut svansen med. Ser ni bulan på ryggen?

Här är den borta det är päls i massor.
Aldo undrade vad det var för något vi drog på honom. Eländes gammelmatte att komma med dumheter.
Sen missade vi dagens kennelträff hos Tindras gammelmatte för vi fick köra till Halmstad och hämta stamtavla och PM. Vad hade man gjort utan bil och körkort frågar jag mig ofta.Inte minst i sådana här "nödlägen".
För er som inte läst månadens hundsport kan meddela att den var inget bra iallafall så tycker inte Thea och Aldo det för de har snart delat på en dvs strimlat den. Här delar de på en gren i korgen.


Sist måste jag bara bjuda på vad Mickan och Stoffe fixat tills jag kom hem från jobbet igår:
inomhus och utomhus men visst blir man glad .Till detta en smarrig räkbaguette och lite annat smått och gott. Men inte en enda present öppnade jag igår har bara fått tidiga presenter iår.
En onepiece overall av Mickan underbart skön att krypa i sen tycker jag att jag vore fräck som kan önska mig mer när jag redan fått det finaste man kan få ; lilla Thea och.....................
 en ny minipc.
Håll tummarna för oss imorgon

6 kommentarer:

Grabbarna boys sa...

Ungerbart inlägg och så kul att få träffa er imorgon.
Vov o kram!!

Katarina sa...

Lycka till i morgon allihop! Önskar vi hade bott lite närmare - det hade varit så kul att titta på!
Kram!

Anonym sa...

Håller händerna för er att det går bra!
Tollarp e en mysig utställning. Vi missade den. Men men vi kanske kan komma igen nästa år.
Vädret har ju varit med er! Som tur e det e ju inte lätt å vissa en blött cocker hur söt man själv tycker den är.

Vov vov Ricco & Alfons & Towe

Cockerflickan sa...

Stort lycka till!

/ Selma & Maria

Malin sa...

Fyllde du år igår?? GRATTIS i så fall, i efterskott! Hoppas det gick bra för er idag, vi har haft spöregn hela dagen, tack för tältet säger jag bara! Men vi är nöjda med dagens resultat i varje fall!
Kram

Emma sa...

Hoppas det gick bra på utställningen! Aldo ser så fin ut!!!