Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

onsdag 10 augusti 2011

Jobbig dag

Idag har det inte alls gått som husse velat.
Vi har gjort vårt bästa för att hjälpa till men inte ens det räckte.



Så vi fick lära oss en massa nya ord i stället

matte påsstår att de orden ska man inte alls ta efter men hellre det än mattes så kallade skönsång vid symaskinen. Då skrek både vi och husse efter öronproppar.
Vad har nu matte gjort vid maskinen då?
Jo sytt ett utställningstäcke åt Aldo
och en tillhörande fjantluva
Rätt åt dig din lilla fjant innan har minsann jag fått vara modellen
Mamma hjälp Caspian retas och eländet sitter fast!


Äsch jag visar hellre min fina mage jag


ingen hjälp någonstans men min husse säger att jag ser ut som en sultan så det så.

Lillan hade bäddat ner sig på favoritplatsen.

och Teddy ..ja han tar det lugnt i alla lägen









12 kommentarer:

Katarina sa...

Jag gillar verkligen Aldos tyg - så snyggt med kinesiskt sidentyg!
Fast jag lider med husse - inte kul när det går snett!

Heléne sa...

Alltså, på bild nr 2 var jag tvungen att lägga huvudet på sned för att se om du hade vänt fotot fel. Alla ligger ju ner - men så skall det nog vara ha,ha,ha. Inte lätt att montera grejor som jäklas!
Täcket ser snofsigt ut och det där öronskyddet vänjer han sig nog vid.

Valle med flock sa...

En riktig sultan, verkligen!!!

Sandra sa...

så snygg färg...du är ju jättesöt i din pyjamas

Eva sa...

Du är faktiskt jättefin i det där Aldo! ALLA kommer att beundra dig, trösta dig med det:)
Kul med Tindras magvisning - här har alla djur jag kommit i närheten av idag lagt upp magar och velat ha kli, både mina egna och andras.
Ny helgdag kanske? "Stora magkliardagen"

Grabbarna boys sa...

Fy, vad jobbigt att ha så jobbigt!
Det måste verkligen vara jobbigt vov, vov!!!
Vov från grabbarna boys!

Malin sa...

Oj, vilket fint utställningstäcke Aldo fått! Matte är himla duktig hon, hon borde ju sälja dessa!
Kram

Emma och Malte sa...

Vilket fint utställningstäcke han får Aldo :-)
Kanske skulle sy något sånt till Malte nån gång..
Tråkigt för husse när det inte går som man vill!
Kramar

Malin sa...

Sv. Vi fick allt vänta vi oxå ;-). Alice skulle ju ha löpt i februari men väntade ändå tills slutet av juni...
Nu får vi istället två kullar direkt efter varandra...
Kram

Anonym sa...

Härligt med medhjälpare! Det behövs när man renoverar.
Ja kanske när man syr med!
Så stiligt det du sytt till Aldo.
Ha det gott!
Puh på måndag börjar man å jobba igen!
Å kroppen skriker nej nej! Men vad har man för val.


Vov vov Ricco & Alfons & Towe

Linda o Bertil sa...

Hej!
Vilka goa bilder! Och vilka sötnosar!
Vi har haft 3 amrisar i vår familj tidigare, nu nakenhund.
Mvh
Linda och nakenhunden Bertil

Elon och Linus matte sa...

Cockrar har en viss förmåga att vara ivägen, när man ska göra något mer ingående. Fast de vill ju bara hjälpa till ; ) men det blir så fel.