Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

torsdag 26 januari 2012

valpbilder och snö

Får så härliga mail från mina valpköpare med härliga bilder.
Här är det Ella som fått en ny härlig bädd och i den vet jag att husse också delar med henne när det är dags för mys


Här sträcker hon ut sig rejält. Så mörk hon blivit hon som var nästa vit när hon föddes förutom sina svarta prickar

och lillhusse Linus har lånat ut sin fåtölj en likadan som jag hade i valphagen och i den älskar hon att ligga. Allt funkar bra och var kväll får hon ett rejält cockerryck. Sin mors dotter helt klart.


Även hemma hos Elton fungerar allt bra . Hans matte och husse turas om att vara hemma hos honom och när barnen kommer hem så är det bus och lek som gäller.


Othello får jag träffa ofta och det njuter jag av . Tycker han växer för var dag. I söndags provade vi på lite ståträning. Han är envis men hans matte är envisare så till slut fick vi till det någorlunda. Tycker allt han ser fin ut killen.
Den lilla busen som var kullen Ior men som snabbt bytte skepnad till Tiger när han flyttade.
Har charmat sin "mormor" som anmält sig som frivillig till valpvakt om dagarna och han är så duktig och får massor av miljö och koppelträning.


En bild på Elvis som jag lånade på facebook.
Allt fungerar bra hemma hos Elvis också men han är en bitig liten rackare men även han lär sig.
Man blir så glad var gång man hör av sina valpköpare och när de beskriver sin kärlek för sin nya familjemedlem


Vad har då mina hundar fått göra då?
Ja vi har ju äntligen SNÖ!!!!
Underbart så givetvis blir det skogen ofta ofta.
Thea älskar detta vita som kommit. Trodde hon var på gång att få uringvägsinfektion i söndags då hon kissade massor av gånger på promenaden men inte då. Hon hade ätit massor av snö som ju måste komma ut.

En lite uppnosig Lowa som inte gillar att jag smyger på dem med kameran.Men de är störtomöjligt att få till kort på dem.Det är full rulle hela tiden.

Tindra sitter och begrundar ungtupparna där ute .


 Tog med kameran ut i skogen men så här ser det ut hela tiden. Inte går det att få till något då.
Men de njuter av att ha stora snöracet och vad kan vara skönare än en härlig skogspromenad med hundgänget ?

Sen har Teddy varit hos veterinären igen för sina öron och analproblem. Allt gick bra även denna gång men som jag tidigare berättat är ju vetten en härlig sådan. Dagens bästa kommentar från honom: Jag ringer upp säger mitt ärende att dags att plocka öronhåret för han har återigen urinvägs infektion rättar mig snabbt till öroninflammation varpå han replikerar ja de kan inte vara skönt att plocka hår på musen=D

och Malin en roadtripp till dig är självklart!!!!


7 kommentarer:

Emma o Malte sa...

Så härligt att få bilder på de fina valparna och vilken härlig stil på lilla Ella:-)
Kram

Katarina sa...

Den vetten har helt klart humor! : D

annette sa...

Fina bilder på fina hundar Carina.
Vet du något om spårkursen till våren?
Kram Annette

Malin sa...

Så mysigt att höra ifrån sina valpköpare, vissa hör av sig ofta och en del tyvärr aldrig. Dom ser jättefina ut ditt sista gäng!
Även här njuter hundarna av den lilla snö som finns, får gärna komma lite till tycker jag, så rent inne just nu ;-)
Kram

Sandra sa...

kul att de små trivs och har det bra :)

Eva sa...

Ä N T L I G E N ! ! !
Kommer jag åt att kommentera här!
Härliga bilder på småttingarna! Särskilt den där Ella ligger på mage. Ser så mysigt ut med den där tjocka biten mitt på:)
Och jag gillar skogsbilden! Visar ju glada, pigga, lyckliga hundar!
Den där vetten gillas:)

Elon och Linus matte sa...

Gud vad söta, det ser ut som vovven hållerpå att drunkna på den första bilden : )