Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

måndag 17 september 2012

plugg och plugg

 
Här sitter jag och pluggar genetik.
Inte världens enklaste ämne jag lovar men ett så viktigt ämne att förstå åtminstone en del om när man håller på med uppfödning. Vad gäller alla nedärvningsmetoder.
Jag kan känna ett ämne helt omöjligt att plugga in på egen hand ett ämne man verkligen behöver diskutera i grupp för att analysera konsekvenserna av tex olika kombinationers för och nackdelar..
Ett ämne som innehåller mycket.
Uppfödning är ju så mycket mer än bara ett vackert yttre det är ju resultatet av flera generationer bakåt.
Tur att jag har intresse av att vilja lära mig mer även när det gäller sådana här tunga ämne=)
När jag sitter här och skriver fick jag precis svar att jag kommit med på en föreläsning jag anmält mig till.
Men det är ju KUL att lära sig mera.
 





2 kommentarer:

Eva sa...

Jag är djupt imponerad av er som klarar det där! "Rena grekiskan" för mig mest;)

Sandra sa...

Duktig uppfödare :)