Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

måndag 3 september 2012

spår

Äntligen var det dags igen för mig och Thea att ta oss an spårskogen.
I höst har jag valt att ta privatlektioner.
Mycket nytt för både mig och Thea idag. Jag har aldrig spårat med sökruta som trädde ikraft 1/1 i år.
Sen är det lite svårare i återgångarna med oblodat mm
Thea fixade sökrutan enkelt och spårade så duktigt idag. Blivit mycket säkrare över sommaren.
Jag känner att jag måste lära mig läsa henne bättre men Liselotte tycker att hon är en lättläst hund.
 Hon tar små utflykter när hon slår men har stenkoll på sitt spår. Spårar i lugn och behaglig takt.
Spåret idag bestod av sökruta och två vinklar där bägge vinklarna bestod av återgångar.
Det är ju det som är nytt och behöver tränas på.
Är så nöjd med min tös ikväll.
 

2 kommentarer:

Sandra sa...

Så roligt att det gick bra. :)

Grabbarna boys sa...

Ni är så duktiga!!
Vov o kram!