Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

onsdag 12 september 2012

spår och....................

 
Ikväll var det dags igen för mig och Thea att ge oss ut i spårskogen.
Denna gång helt ny mark med 4 olika underlag och olika från förra gången.
Först sökrutan som hon fixade helt utan problem men där började kvällens första förvåning. Min lugnt spårande Thea hade helt plötsligt fått eld i baken och det var ren tur att inte jag tappade spårlinan. Första gången tror jag som jag fått hålla igen på en hund.
 Första vinkeln återgång inga problem. Inga problem med byte av underlag men vid bloduppehållet fick hon myror i huvudet.
Hon hade ju spårat i 190 och gått på vad jag ror bloddoften och inte tagit till sig klövdoften så där blev det till för henne att använda lilla hjärnan.
Jag matte fick vara kvick att försöka trassla ut lina ur ett antal snår,träd och grenar.
Liselott hade nog bra kul åt med fumlande hörde det mumlas något om kamera =)


Men hon löste det vid sista vinkeln la hon sig ner och började tugga vått gräs. Troligtvis var hon väldigt torr i nosen. Sen gick det snabbt till klöven som hon markerade tydligt.

Thea och Liselott
Det var en helt annan Thea idag. Hon hade växt massor sen sist och polletten är på plats.
Inget titta på matte om hjälp eller pipande. Mycket säkrare. En klar tempohöjning också slog hon betydligt mer.
Är så glad över hennes utveckling.
Har sagt det förr
SPÅRA ÄR DET ROLIGASTE SOM FINNS!
 
Sen har det ju varit några katt...atsrofer också idag.
Katt jakt i skogen av Lowa och Tindra som hade glömt allt vad inkallning är.
Matte INTE glad.
Kan bara be kattägaren tusen gånger om ursäkt.
 
 
Men katt...astrofern var inte slut där. När Uffe skulle ge hundarna kvälls mat var inte Tindra och Aldo sugna. En titt på kattmaten och Uffe insåg att de två kalasat upp hela nya 2 kg påsen med kattmat.
och på tal om kalas
världens finate Hanna fyllde 10 år och hade kalas i helgen
 
 
kolla in tårtan!!!
 
 
 


2 kommentarer:

Sandra sa...

Kul det finkar så bra med spårningen...hoppas sååååå på att kursen vi anmält oss till i okt e bra. Saknar riktiga spår.

Oups!!!! Kattjakt...tihi...busar!!!! Ja ibland undrar man om de blir helt döva när man kallar in.

cockettsriccardo sa...

Å va hon e duktig!
Det där med att jaga katt e ju helt naturligt för en hund eller för hundar över huvudtaget.
Kommer det in någon katt här så jagar mina hundar ut den.
Vi har haft katt å det gick bra hon tillhörde ju familjen. ha det gott kram Towe,ricco alfons och gossip