Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

torsdag 26 mars 2015

10/100

Börja fundera på vad jag gett mig in på när jag antog utmaningen =)
Men än ger jag inte upp.
Bara 90 inlägg kvar.
Idag blir det bilder på sötaste systrarna bus.
De två är så tighta även om Fidelie kan fräsa till ibland och fostra lillasyster så lämna aldrig Mio hennes sida. När Mio vill ha igång Fidelie tar hon och biter fast i Fidelies öra och drar.
Aldrig Fidelie har sagt till i det läget. Bara när hon vill ha sin mat ifred och det är precis som det ska vara.
Kan bara gå till mig själv. Skulle inte bli glad om Uffe börja äta av min oxfile =)
Faktiskt något många inte tänker på.
"Alla" säger att man ska kunna ta maten ,godsaker mm utan protester men är det så konstigt om de gör det?
Har jag gett mina något är det deras. Om jag av någon anledning behöver ta det är det inga problem.
Enligt min teori för att de aldrig har behövt vakta eller vara "rädda för att när som helst tar dom mitt goda.
Låt de äta ifred eller njuta av sitt goda ifred!




1 kommentar:

Emma och Malte sa...

Håller med dig! Varför ska man ta något ifrån dom när man har gett det till dom en gång? När jag hade Malte som valp så sa alltid alla att jag skulle lära honom att jag ska kunna ta ifrån honom maten utan protester, men jag tycker att har han fått maten är det klart det är hans!
Tänk om någon skulle ta min mat, då hade man ju faktiskt protesterat :-)