Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

onsdag 2 mars 2016

Föreläsning och brand

Igår kväll var jag och Mikaela på en mycket intressant föreläsning ,av chefsveterinär Karin Löfkvist. på djursjukhuset i Hässleholm.
Den hette Parning och Valpning.
Då kan man ju undra vad vi hade där att göra som nu haft faktiskt 
14 kullar valpar?
Jag är av den åsikten att kunskap kan man ALDRIG
få för mycket av och ALLTID lär man sig något nytt.
Vilket vi också gjorde.
Nordskånska kennelklubben var arrangör och måste 
ge dem alla tummar upp som arrangerar så många 
lärorika arrangemang.

När jag varit och lämnat Mikaela och kör in i Tyringe känner jag
lukten av rök och ju närmare jag kommer hem så tätnar röken.
Känslan i mig var inte rolig.( För er nytillkomna läsare brann det hemma 
hos oss för 2 år sedan)
När jag ska svänga av in på "min" gata är den avspärrad och då ser jag att 
huset i andra hörnet av kvarteret är totalt övertänt.
Lättnad i mig och stor sorg för den som bor där men som tack o lov inte var hemma.
När jag kommer hem möter mig en mycket orolig Caspian.
Han minns!
Är ju tack vare vår fina prins att allt gick så väl med oss.
Han hade mycket svårt att komma till ro igår kväll.
Vad vore vi utan våra kloka djur?

1 kommentar:

Sandra sa...

Åh undra vad Caspian tänkte