Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

lördag 12 mars 2016

VILTSPÅRSKURS!!

ÄNTLIGEN!!
För er som inte vet är viltspåra en av de roligaste grejor jag vet att göra med min hund.
Däremot har jag väldigt svårt att få tummarna loss att lägga spår själv.

Har ju tagit privatlektioner i ett par år men i vår ska jag och bästa Sandra med Mio`s syster Sanna
gå kurs ihop hos Roger Åberg.
Idag fick vi starta med att lägga vars ett raksträcka spår 
för att Roger skulle få se om och hur våra hundar spårar.
För sen är det lyxvariant
Roger får lägga ALLAS spår!
Medan spåren fick ligga till sig blev det teori för oss.



Vissa (Sanna) tyckte den var rätt onödig.
Hennes matte har redan sagt att hon är en spårstjärna ändå.
Mio ville inte missa något av genomgången och ville sitta mitt 
knä så hon kunde se ordentligt ;)

Sen var vi taggade.


När  blir det vår tur??
T
Tydliga instruktioner som vi inte lyssnade på ;)
Äntligen i väg.


Jäkligt nöjd med att hon letade upp starten och tog sig tid att lukta in 
den innan hon drog iväg.

Vi coolacoxare gör allt med stil =D =D 

Mio slog en aning men hade hela tiden koll på vart spåret låg.

Cockrar ska ju slå det de ska söka och stöta upp viltet.

Vad hittar vi här?


Ja inte var det något gott eller roligt precis.

Roger försökte visa att den är 



 JÄTTEROLIGT!


 Men den var lika död och tristvar gång som jag kom fram till den.

 Nu har vi fått hemläxa!
Så nu gäller det för mig att se till att dra ut tummarna =D
Summan av det hela.
Är mycket nöjd med Mio.
Hon är spårnoga,stressar inte och lätt att läsa.












1 kommentar:

Sandra sa...

Hahaha såååå klart du la in den bilden tönt!!!!!....fniss....
Tack för en härlig spårstartsdag