Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

måndag 14 mars 2016

Läxa

Idag var jag och Mio så flitiga. Vi brukar vila oss i form när vi går kurs , men kände att vi får nog trots allt göra lite hemläxa. Jag la ett ca 200 m långt spår som gick i mossa och ris. En vinkel ( fast det hade vi inte i läxa) sen raksträcka till klöven. Liggtid 2.5 timme . Däremot hade vi i läxa att snitsla noga , tss överkurs tyckte jag och hade 4 klämmor med ut. Såklart såg jag inte vart slutet låg efter vinkeln men min duktiga hund missar inte och spårade säkert fram  till klöven.


Försökte hålla kortare lina för att hålla igen på slaget men gick sådär . Hon har en jäkla fart och rätt som det var hade hon hela linan på 7.5 m att jobba med .
Strunt samma , hon vet vad hon gör och tycker det är kul. Det är viktigast . 

1 kommentar:

Sandra sa...

Nuuuu blev vi stressade här