Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

lördag 7 januari 2017

My Dog

En utställning jag aldrig varit på för det har aldrig stämt i tid. Mickan fyller ju år den 5/1 och ofta har det varit cockrarna då. Men i år!!!!!!!
Jag hade bokat hotell åt mig och Uffe sen blev det Mio och JoJo som fick följa med.
Sista valp för smulan som sedan går in i junior och premiär för Mio i öppenklass . Hon har ju stått på vila 1 år får att växa till sig i både kropp och päls.
Fin present låg på hotellrummet och väntade.
I väskan fanns godis och lite annat skoj.
Jag hade ställt klockan på 6,00 för att komma upp i god tid för att  fixa mig och hundar samt äta frukost. Alla vet ju hur gott det är med hotellfrukost!!!
Men shit pommes frites!!
Tror ni inte vi lyckas försova oss.!!!!!!! 
Var vakna låg och myste med hundar och väntade på att klockan skulle ringa.
Kollar klockan efter en stund och då är hon 07,10!!!!!
Uffe på med kläder och iväg för att hämta bilen som var parkerad en bra bit bort.
Jag på med kläder (en fördel inget velande med vad jag skulle ha på,hade tre uppsättningar med mig nu blev det första bästa) fixa hår???? o no en snabb borstning och packa ihop . På med hundarnas täcke. Sen kom Uffe! Frukost kunde vi glömma. En kvart i 8 var vi på plats i bilen ner till mässan.
Hittade parkering snabbt men låååååång kö till p-automaten och lång kö till hissen för att inte tala om veterinär besiktning.  8,40 var vi på plats vid ringen. phuuuuu.
Ut med JoJo börjar kamma springa lite, Tord kom bort för att kika på henne och ville klämma lite.
Då tyckte JoJo det fick vara nog. Alldeles för mycket på kort tid och ville inte alls samarbeta.
Gud hur skulle det nu gå i ringen vi skulle in kl 09,00.

Inte ville hon att domaren skulle peta på henne. Hon tryckte sig mot mig och fick gummi ben.
Sa inte ett pip men visade tydligt att idag matte har vi haft för brått.

Hon springer som en gud

och det är så synd att hon inte ville idag för hon är ju så fin.
Men stressig morgon,spökålder och troligen på väg in i löp kan ju faktiskt få vem som helst att protestera. 


 Men tror det eller ej domaren måste nog ha gillat vad han såg för hon kom 2 med HP.
Så glad.
Kritiken löd: Acceptable head,nice, shape,exc topline,nice quarters, acceptables pasters for age, good ribcage. Excellent movement.
Domare Rui Oliviera.

Sen var det väntan tills Mio skulle in. 
Men då hade vi så många trevliga som ville hälsa på hundarna, mysa och kela lite.
JoJo tyckte plötsligt att allt var jättebra igen och njöt av uppmärksamheten precis som Mio.
De tog det med ro. Mio låg ner på trimbordet och JoJo var på golvet.
Är ju precis det jag älskar med mina hundar att de inte stressar upp sig i onödan, inte bryr sig om andra hundar och kan koppla av.
Sen var det då Mio`s tur i en stor tikklass.
Premiär i öppenklass.
Hon vill väl inte alltid stå som jag vill men flörta med domaren gillar hon.
är så glad i min underbaraste Mio!
Ser inte så dum ut heller.

Vi fick ett excellent men gick inte vidare och vet ni vad???
Jag är sååååå glad över det.
Kritiken:
Well balanced head,acceptable front, i like better turn of stifle. Good topline. Slightley long in join, good movement.

Så svårt att läsa kritiklapparna tyvärr.
Efter det packade vi ihop. Magen började göra sig påmind och jag ville ju såklart ta en tur på försäljningssidan .
Var så kul för mina lärare Jenny Wibäck och Jeanette Hallman var där och gjorde reklam för vår fina skola. De är alltid lika roliga och stöta på och prata med ! Var ju faktiskt Eslöv dogshow 2015 som jag träffade just Jeanette som var där och gjorde reklam den gången som gjorde att jag fann skolan.
Nu är vi hemma trötta glada och en upplevelse rikare.
Men vän av ordning undrar vad har de andra hundgänget gjort?
Varit ensamma hemma och haft party??
Kan lugna alla med att Christopher flyttade in med sina över natten och Smulan hon har minsann varit på övernattning och blivit rejält bortskämd hemma hos Daniel!! 

Inga kommentarer: