Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

lördag 14 januari 2017

skryt och lite till.

Eftersom nu detta faktiskt är min blogg har man väl rätt att få skryta lite?
Elle ärligt jag är så förbaskat stolt över mig själv. Vi började läsa pedagogik innan jul. Mycket tungt ,svårt och en bok som är verkligen svårtolkad. Nackdelen med semidistans man har inte läraren hos sig så man kan fråga och få förklarat.
Jag kan villigt erkänna att uppgiften tog tid mycket funderingar mm. Hade verkligen ingen aning om hur det skulle gå. Fatta min glädje när jag fick betyget och kommentaren av min lärare igår:
Inlämningsuppgift

Omdöme
A


Kommentar till eleven
Mkt, mkt väl genomförd uppgift där du på ett insiktsfullt sätt beskriver hur du arbetar med deltagaren i fokus och med hunden som sidekick - precis som vi vill att en resurshundförare ska tänka. Du kopplar dina egna projekt till litteraturen på ett mkt insiktsfullt sätt och samtliga svar genomsyras av en mkt fin inställning till dina deltagare och varför du är där (tänk om alla inom vården tänkte så...!) Dessutom mkt bra resonemang utifrån maktpositionen utifrån såväl risker som ansvar och möjligheter.

Är bara så glad och gav mig massor av motivation i delkurs 2 som jag håller på med nu .
Men veckan har ju också bestått av nosework med Marie,Monica och Sara
Men känner att jag satt alldeles för höga krav på Mio. Hon har fått hoppa in som ersättare för Fidelie men har inte alls den tidigare träningen . I vår träningsgrupp är svårigheterna på en helt annan nivå än i  nybörjare. Så hade turen att komma på med en nosework kurs som startar på måndag där vi backar hela bandet och startar om från början. Det tror jag kommer bli jättebra. Extra kul är att Mikaela också ska gå den så YEAH träning med hund tillsammans med dotter kan det bli bättre.



I onsdags hade jag promenaddate med Gunilla !!!
Äntligen där med. Vi har båda så späckade scheman att det är svårt att få ihop live träffar.
Promenaden började bra men slutade i snöstorm.
Men vad gör väl det när man har bästa sällskapet med sig?

 Sen följer ni väl dräktighetsbloggen? 
Inte långt kvar nu !

1 kommentar:

GunSan sa...

Du är BÄST!!!!!! Men det visste jag redan.
/ Sandra